اتحاد از عوامل تکامل جامعه اسلامی و الهی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اتحاد از عوامل تکامل جامعه اسلامی و الهی است.

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: وحدت و اتحاد راهی برای تکامل جامعه بشری است.


وی افزود: اگر انسان ها باهم وحدت و همدلی داشته باشند از گزند دشمنان و بدخواهان به دور مانده و اجازه دخالت آنها در امور خود را نمی دهند.


وی با بیان اینکه در قرآن و روایات اسلامی به این امر مهم تاکید فراوان شده است، ادامه داد: خداوند در آیه 103 سوره آل عمران، همه را به وحدت فرا خوانده و این امر را به گروه و قشر خاصی محدود نکرده است.


این مقام مسئول ادامه داد: با این همه تاکید و توجه به امر وحدت معلوم می شود که وحدت از نعمت های الهی است که اگر در یک ملت و امتی تجلی یابد سبب اقتدار ، عزت ، امنیت و حاکمیت آن ملت بر دنیا خواهد شد.


وی این عوامل را جزء مهمترین آثار وحدت دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم وحدت را در یک جمله بیان کنیم این است که وحدت سبب تقویت جبهه اسلام و سرخوردگی جبهه الحاد و دوری از تفرقه می شود.


حجت الاسلام چمانی ادامه داد: محصول تفرقه را دشمن درو می کند و میوه شیرین حفظ وحدت را مومنین می خورند.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امت اسلامی باید همدل، همراه و همسو با آنچه که آموزه های دینی بیان کرده باشند و در راستای رسیدن به این اهداف متعالی گام بردارند.
 

پایان پیام/

کد خبر 334234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha