رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای بیشتر مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با بیان اینکه رشته های فنی و حرفه ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: آزمون کنکور نمی تواند نشان‌دهنده سطح علمی دانش آموز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، امروز (30دی) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ سازی اشتباهی در جامعه ایجاد شده است که خانواده ها از فرزندان خود انتظار دارند که دکتر یا مهندس شوند.


وی، با بیان اینکه این تفکر اشتباه باعث مغفول ماندن سایر رشته های تحصیلی و مشاغل موجود در جامعه و به تبع آن کمبود نیروی انسانی در این مشاغل شده است، افزود: تلاش مسئولان آموزشی باید پر رنگ کردن رشته ها و مشاغل فنی و حرفه ای و کاردانش باشد چرا که تنها راهکار برای مقابله با بیکاری افزایش کارآموزان این رشته هاست.


خدابخش با اعلام اینکه دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی ظرفیت به کار گیری تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه ها را ندارد، ادامه داد: باید تدبیر و روشی اتخاذ شود تا فارغ التحصیلان بعد از گذراندن آموزش های دانشگاهی یا فنی و حرفه ای خود بتوانند وارد بازار کار شده و علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود، ایجاد اشتغال برای دیگران را نیز مورد توجه قرار دهند.


استاندار اردبیل، با یادآوری اینکه طبق آمارهای ارائه شده معدل‌های کتبی دانش‌آموزان در هر سه رشته نظری زیر 14 است، اضافه کرد: آزمون کنکور نمی تواند نشان‌دهنده سطح علمی دانش آموز باشد چرا که طبق تحقیقات به عمل آمده استرس 50 درصدی در دانش آموزان به هنگام برگزاری آزمون کنکور ایجاد می‌شود که این مهم باعث از دست دادن بخش قابل توجهی از کارآیی مغز می شود.


خدابخش عنوان کرد: به یقین تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات لازم برای تجلیل از نفرات برتر آزمون کنکور و تشکیل کلاس‌های آموزشی تقویتی در استان محقق شود.


نیازمندی 29 آموزشگاه برای تشکیل کلاس های تقویتی


در ادامه این جلسه صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سطح استان29 آموزشگاه در هشت ماده درسی نیازمند تشکیل کلاس‌های تقویتی هستند، گفت: این آموزشگاه ها برای تشکیل این کلاسهای تقویقی نیازمند 69 میلیون تومان اعتبار هستند.


سپهری با اشاره به رتبه 21 استان اردبیل در کنکور در سال 78 و رتبه 16 در سال 92، تصریح کرد: در سال تحصیلی 86 تنها 95/31 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کردند که در سال 92-91 این آمار به 50 درصد ارتقا یافته است که ضرورت دارد بیش از این نیز افزایش پیدا کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 334307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha