بیسوادی از مهم ترین عوامل زمینه ساز فساد در جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: بیسوادی یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز ایجاد و گسترش فساد در سطح جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز(8 تیر) در دویست و یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن اجتماعات شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسید ماه مبارک رمضان و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر خواستار برنامه ریزی در جهت شناسایی، جذب و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل شد.


وی افزود: ضرورت دارد با بهره مندی از سیستم های ارتباطی امروزی نسبت به رفع کاستی های موجود در این راه اقدام کنیم.


میرمحمدی با اشاره به نقش سواد در کشف و شکوفائی استعدادهای انسانی اظهار داشت: باسوادی می تواند به تعالی اندیشه بیانجامد و بسیاری از گره های کور را برای انسان باز کند.


وی از بی سوادی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز و رشد فساد در جامعه یاد کرد و گفت: باید از تمامی فرصت های فعال و زنده برای اطلاع رسانی در این زمینه استفاده شود.


استاندار یزد اظهار داشت: لازم است شورای آموزش و پرورش با هماهنگی و جلب مشارکت سایر دستگاه های ذیربط، راهکارهای لازم را کارسازی کند.


احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برگزاری کنکور سراسری سال 93 در استان ابراز امیدواری کرد: با تلاش علمی،‌ توکل و توسّل دانش آموزان استان برای بیست و یکمین سال متوالی شاهد صدرنشینی و درخشش استان در این عرصه باشیم.


وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود 714 کودک لازم التعلیم از آموزش بازمانده اند افزود: به علت کامل نبودن بانک اطلاعاتی ، امکان دسترسی به این کودکان میسّر نیست.


وی ابرازامیدواری کرد: شورای آموزش و پرورش استان با همراهی و همکاری سایر دستگاه های مرتبط، بتواند نسبت به ریشه کنی بیسوادی در استان، اقدام شایسته به عمل آورد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 380740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha