تجلیل از کوچکترین حافظ کل قرآن در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسمی از کوچکترین حافظ قرآن کریم استان مرکزی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته(30دی) در اولین اجتماع بزرگ حافظان قرآن استان که در سالن اجتماعات صدا و سیما برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور حافظان کل قرآن کریم از کوچکترین حافظ قرآن کریم استان که پسری هفت ساله بود با اهدا لوح تجلیل کرد.


وی افزود: قرآن بزرگترین سرمایه امت اسلام است که باید قدر آن را بدانند و این کلام نورانی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با بیان اینکه عمل به قرآن و دستورات این کتاب نورانی سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد، ادامه داد: قرآن مانند خورشید در سینه پیامبر درخشید و راه هدایت و سعادت بشر را به ایشان شناساند.


امام جمعه اراک حفظ قرآن را سعادتی دانست که نصیب هر کس نمی شود و بیان کرد: حافظان قرآن سعادت بالایی دارند که توانستند کلام وحی را در دل و جان خود نگهدارند و به آن عمل کنند.


آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه کربلایی کاظم ساروی معجزه قرن است، ادامه داد: ایشان فردی بی سواد بودند که به واسطه حب اهل بیت(ع) اقامه نماز، پرداخت زکات و کارهای خیر دیگر به این درجه رسیدند.


وی تمسک به قرآن و اهل بیت را ضامن سعادت و سلامت دنیا و آخرت دانست و بیان کرد: حافظان قرآن و قاریان کلام وحی باید علاوه بر فعالیت های قرآنی خود دیگران را نیز  به حرکت در مسیر قرآن و قرائت روزانه قرآن تشویق کنند.


پایان پیام/

کد خبر 334544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha