احیای جایگاه  پرداخت زکات درجامعه اسلامی نقش اساسی دراصلاح اندیشه دارد

خبرگزاری شبستان: مدیرمدرسه علمیه شاندیز با بیان اینکه پرداخت زکات مایه پاک سازی جامعه از فقر و بیکاری می شود،گفت: احیای پرداخت زکات در جامعه اسلامی نقش اساسی در اصلاح اندیشه وفرهنگ مردم ایفا می کند.

حجت الاسلام علی بهمنی، مدیرمدرسه علمیه شاندیز با اشاره به اینکه واژه «زکات» به معنای رشد کردن، فزونی یافتن، بالیدن، پاک و پاکیزه گردیدن، پالایش شدن و حاصل خیز و نیک شدن است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: قرآن کریم انسان را پس از ایمان به خدا به موضوع بخشش و صدقه توجه می دهد که زکات از مهم ترین آنهاست و پرداخت آن را از اصول نیکی ها و اساس کارهای شایسته اعلام داشته است.


وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات امنیت اقتصادی را در جامعه برقرار می سازد،افزود: احیای جایگاه پرداخت زکات در جامعه اسلامی نقش اساسی در اصلاح اندیشه ها، باورها، رشد فکر و فرهنگ مردم ایفا می کند.


حجت الاسلام بهمنی با بیان اینکه زکات پیش از اقامه نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و اجرایی این حکم الهی در جامعه اسلامی ضروری است، گفت: پرداخت خالصانه زکات و ادای شایسته حقوق مالی و اقتصادی به محرومان، دنیای وجود انسان را از بد رفتاری پاک می سازد.


مدیرمدرسه علمیه شاندیز با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب تطهیر و تزکیه نفس از پول پرستی، خودخواهی، بخل، پستی، قساوت، طمع، حسد می شود، تصریح کرد: زکات نه تنها موجب پاکی و وارستگی فرد بلکه مایه ی پاک سازی جامعه از فقر و بیکاری می شود.


وی اظهار داشت:با توجه به گستردگی مصادیق زکات مستحبی اگر این مقادیر به‌درستی جمع‌آوری و در مصارف مشخص هزینه شود رقم بسیار سنگینی می‌شود که می‌تواند خلع های موجود در رابطه با شکاف‌های اقتصادی جامعه را کاهش دهد.


حجت الاسلام بهمنی با اشاره به اینکه پر داخت زکات افراد جامعه را در برابر بیش تر کمبودها و مفاسد بیمه می کند، تصریح کرد: احیای فرهنگ زکات نمو دهنده ی بذرهای فضیلت در افراد و سبب پیش رفت جامعه است چرا که پرداخت زکات در جامعه باعث از بین رفتن آلودگی ها و تکامل معنوی افراد می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 336496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha