فواید پرداخت زکات با زبان هنر تبیین شود

خبرگزاری شبستان: مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد بابیان اینکه افرادی که تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند می توانند با عمل خود فرهنگ پرداخت زکات را احیاء نمایند، گفت: فواید پرداخت زکات با زبان هنر تبیین شود.<BR>

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، اظهار داشت: زکات علاوه بر آنکه برای پرداخت کننده آثار معنوی و مادی فراوانی دارد برای جامعه نیز فوایدی دارد.

 

مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد در پاسخ به این سوال که چگونه می توان زکات و پرداخت آن را در جامعه فراگیر کرد، گفت: باید فواید این امر برای مردم با زبان هنر تبیین شده و افرادی که تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند می توانند با عمل خود فرهنگ پرداخت زکات را احیاء نمایند.


وی خاطر نشان ساخت: زکات به انسان نیازمند و فقیری تعلق می گیرد که نمی تواند احتیاجات ابتدایی و ساده خود را برآورده سازد.


وی افزود: از آنجا که مشکلات روحی و روانی و گرفتاری های فراوانی در جامعه وجود دارد پیداست که زکات جایگاه خود را در جامعه ندارد چرا اگر می داشت وضع اقتصادی گروه های کم درآمد جامعه اینگونه نبود.


حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه به دلیل آنکه وضع اقتصادی فقیران جامعه در حال بهبود نیست، گفت: از آنجا که صدقه و محبت بین مردم کم رنگ شده و به همین دلیل است که روز به روز بر ثروت ثروتمندان و فقر فقیران نیز افزوده می شود.


وی با بیان اینکه آثار فقر فقیران در دراز مدت دامان ثروتمندان را می گیرد، تصریح کرد: بسیاری از فقیران نمی توانند فقر و نداری را تحمل کنند و دزدی، آدم ربایی و اعمالی انجام خواهند داد که این اقدامات گریبان گیر ثروتمندان می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 331098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha