پرداخت زکات زمینه‌ساز رسیدن انسان به معراج مؤمن است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه احیا و ترویج فرهنگ پرداخت زکات بسترساز تحقق عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر و محرومیت در جامعه است، گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز رسیدن انسان به معراج مؤمن است.

حجت الاسلام عبد خدایی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق آیات قرآن و سنت نبوی تلاش در راستای احیا و ترویج فرهنگ زکات در جامعه ضروری است، به خبرنگار شبستان در مشهد گفت: زکات کلید برکت و ازدیاد ثروت مشروع است و موجب توسعه عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی جامعه می شود.


وی با اشاره به اینکه در 32 آیه قرآن به صراحت موضوع زکات مطرح و بیان شده است که پرداخت‌کنندگان زکات نزد خداوند جایگاه والایی دارند و موجب فزونی مال آنان می‌شود، افزود: قرآن بیانگر این نکته ظریف است که پرداخت خالصانه و سخاوتمندانه زکات و ادای شایسته و آگاهانه حقوق مالی و اقتصادی به محرومان، دنیای وجود انسان را از بداندیشی و بد رفتاری پاک می سازد.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: موضوع زکات در قرآن کریم هم‌سنگ نماز معرفی شده و همان‌طور که طبق روایتی غیرقابل انکار از پیامبر اکرم(ص) قبولی نماز شرط قبولی اعمال است، پرداخت زکات نیز پیش‌شرط قبولی نماز بیان شده است.


وی پرداخت زکات را زمینه‌ساز رسیدن انسان به معراج مؤمن دانست، تصریح کرد: هر چه بیشتر مؤلفه‌های پرداخت زکات بین مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود در حقیقت زمینه برای نزدیک کردن مردم به معراج مؤمن فراهم شده است.


حجت الاسلام عبد خدایی اعتمادسازی را یکی از مشوق‌های افزایش پرداخت زکات دانست و افزود: باید برای مردم روشن شود که زکات جمع‌آوری شده برای مردم همان منطقه هزینه می‌شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی مصادیق زکات مستحبی اگر این مقادیر به‌درستی جمع‌آوری و در مصارف مشخص هزینه شود رقم بسیار سنگینی می‌شود که می‌تواند خلع های موجود در رابطه با شکاف‌های اقتصادی جامعه را کاهش دهد.


پایان پیام/

کد خبر 346935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha