الگوهای معماری شهری متناسب با فرهنگ اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل، گفت: الگوهای معماری شهری باید متناسب با فرهنگ اسلامی و تاریخ دیرینه کشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز (7 بهمن) در آیین تقدیم لایحه برنامه و بودجه سال 93 شهرداری اردبیل در محل فرهنگسرای سوم خرداد، اظهار داشت: چهره شهر اردبیل نیاز به سرمایه گذاری عظیمی دارد چرا که از فرهنگ اصلی این استان فاصله زیادی دارد.


وی، با بیان اینکه آموزش فرهنگ عمومی باید از دوران کودکی به فرد آموزش داده شود، افزود: شهر موجود زنده ای است که در روح و نشاط انسان تاثیر بسزایی دارد و در این راستا وظیفه مسئولین است که با طراحی و معماری مطلوب اسلامی و ایرانی چهره شهر را زیبا تر از گذشته ترسیم نمایند.


امام جمعه اردبیل، احیای احساسات جمعی را یادآور شد و گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی و فضای سبز ایجاد شده ضرورت دارد که احساسات جمعی احیا شده و خود مردم از ظرفیت های به وجود آمده استفاده و مراقبت نموده و دست سواستفاده کنندگان از این ظرفیت ها را قطع نمایند.


حجت الاسلام عاملی، به ظرفیت بی نظیر گردشگری استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: 10 میلیون گردشگر در سال ظرفیتی نیست که همه استانها از آن برخوردار باشند و مسئولان استانی ما با باید فکر بلند وعمل به آرمان های والا برای این ظرفیت عظیم برنامه ریزی مطلوب و مناسبی انجام دهند.


آرزوی هر فرد ایرانی مشاهده توزیع عادلانه ثروت است


نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه آرزوی هر فرد ایرانی این است که شاهد توزیع ثروت عادلانه بین استان های کشور باشد، ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید قدم های موثر بسیاری برای تحقق این مهم برداشته و با در نظر گرفتن شاخص ها و بررسی آنها در شهرستان های کشور در راستای پر کردن فاصله ای که در سال های گذشته ایجاد شده است، اقداماتی انجام داده است.


امام جمعه اردبیل، طراحی نظام صیانتی مطلوب در شهرداری اردبیل، تکریم ارباب رجوع، آینده نگری در برنامه ریزی های کلان و خرد شهرستانی، استفاده از توان بالای بخش خصوصی برای توسعه بیش از پیش شهرستان، افزایش سرانه فضای سبز، انتقال ماشین ها و تجهیزات سنگین صنف های مختلف به خارج از شهر و افزایش نشاط و شادابی در بین تمامی مناطق شهری را از جمله مواردی عنوان کرد که شهردار اردبیل باید به آن توجه کند.


حجت الاسلام عاملی، سوء تدبیر در مدیریت را خطرناک عنوان کرد و گفت: نقش مدیران توانمند بخصوص در موارد بحرانی به سزا است و از این رو باید مدیران شهری از آخرین یافته ها در مدیریت شهری استفاده کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 336627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha