اولویت جشن های دهه فجر با کانون های روستایی و عشایری است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر امسال مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در اولویت بوده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: در جریان انقلاب اسلامی مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

 

وی اظهار داشت: مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده؛ بلکه در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.

 

دبیر کمیته مساجد کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: نقش کلیدی مساجد در پیروری انقلاب اسلامی به قدری گسترده بود که رژیم، درب برخی از مساجد را بست، البته حکومت نتوانست مانع کارآیی مسجد شود و مساجد به پایگاه انقلاب و مرکز نشر آموزه های اسلامی و محل وحدت نیروهای انقلابی تبدیل شد.

 

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: مساجد همواره در طول 35 سال گذشته نقش مهم و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تداوم آن داشته و هم اکنون نیز در برگزاری مراسم دهه فجر باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

 

وی در ادامه به وظیفه کانون های فرهنگی مساجد جهت گرامی داشت جشن های پیروزی انقلاب اشاره کرد و از اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی مساجد این استان خبر داد.

 

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در کهگیلویه وبویراحمد گفت: بزرگداشت هر چه باشکوه تر سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان ضروری است.

 

قاسمی گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری برای ایام الله دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان پیش بینی کرده که از مهم ترین آنها می توان به برگزاری مراسم جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی در کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد.

 

وی افزود: این مراسم در 10 شب دهه فجر به طور ویژه در 40 کانون فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها نیز از سوی دبیرخانه کانون های این استان تامین می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر امسال مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در اولویت بوده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و اجرای این برنامه ها منحصر به شهرهای استان نباشد.

 

این مسئول فرهنگی و هنری عنوان کرد: اعزام روحانیون و مبلغان دینی به روستاها و مناطق عشایری با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع انقلاب در مناطق عشایری، افتتاح کانون های فرهنگی و هنری مساجد تازه تاسیس در شهرستان های هشت گانه با حضور فرمانداران و مسئولان محلی و توزیع اقلام فرهنگی شامل سیستم صوتی و تجهیزات کتابخانه ای بین کانون های مساجد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از سایر برنامه های گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد است.


پایان پیام/

 

کد خبر 338383

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha