جریان های ضد ارزشی درصدد جمع آوری سرباز از دانشگاه ها هستند

خبرگزاری شبستان: آیت الله علم الهدی ابزار مقاومت در هر عرصه ای را قرآن معرفی کرد و گفت: جریان های ضد ارزشی درصدد جمع آوری سرباز از دانشگاه ها هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(14 بهمن) در مراسم افتتاحییه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی سراسر کشور، اظهار داشت: برقراری این جشنواره با محوریت گرایش و توجه به ساحت امام حسن عسگری(ع) در این ایام مقدس از حساسیت و موضوعیت خاصی برخوردار است که بر برکات این برنامه قرآنی می افزاید.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در شرایط امروزی که در مقطع خاصی از فراز و نشیب های عمر انقلاب به سر می بریم در بین تمام اقشار بسیجی، بسیج دانشجویی از موقعیت برتری برخوردار است، بیان کرد: بسیج دانشجویی در خط مقدم جبهه تهاجم جنگ نرم دشمن با نظام و اسلام  است.


امام جمعه مشهد عنوان دوم بسیج را شخصیت دفاعی آن دانست و تصریح کرد: محور اصلی فعالیت، کار و رسالت بسیج در مقاومت متبلور است  چرا که پیش از آنکه ساختار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقسیم بندی های مختلف جریان بسیج را در یک نیروی خاص قرار دهد آن را به عنوان نیروی مقاومت نامیده بودند.

 
وی ادامه داد: اگر توانستیم جریان مقاومت را در موقعیت های مختلف در بسیج تقویت کنیم و حالت مقاومت را در این نهاد و قشر انقلابی تحقق ببخشیم در این حالت بسیج موثرترین جریان نقش آفرینی خواهد داشت.


آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مقاومت لازمه دستیابی بسیج  در عرصه تقویت ویژگی های بسیج در سطح علم و دانش، معنویت، تقوا و اخلاص است.

 

وی بیان داشت: اگر جریان مقاومت و توانمندی در بسیج توسعه بخشیم بسیج به بهترین وضع می تواند نقش خود را ایفا می کند ولی اگر در این خصوص نهاد بسیج دچار رخوت شود نمی تواند در موضع رسالتی خود ثابت قدم بماند.


عضو مجلس خبرگان رهبری مقاومت را  کلید همه موفقیت های بسیج  معرفی کرد و گفت: در همین راستا همه مسئولان در نهاد بسیج باید در جهت تقویت حداکثر فعالیت و اهتمام داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه ضعف جریان ها و عناصر جریانی در حوزه مقاومت در بین جریان های متعدد جامعه باعث ریزیش می شود، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار رویش های گسترده انقلاب شاهد ریزش های جانکاه نیروهای انقلاب در عرصه نخبگان بوده ایم.


آیت الله علم الهدی یکی از ضایعه های بزرگ برای نظام را ریزش بزرگان عرصه نخبگان دانست و ابراز کرد: اگر ریشه همه ریزش ها را بررسی کنیم عناصری با شخصیت و موقعیت بالا از نظر وابستگی به امام راحل(ره) بوده اند که دچار سقوط شده و این عامل اصلی آن ضعف در مقاومت است.


امام جمعه مشهد عامل این ریزش‌ها را ضعف در مقاومت عنوان کرد و ادامه داد: آنان در تندباد هوای نفس نتوانستند مقاومت کنند و در حوزه اعتقاد، معاد و مبدأ نیز مقاومت نداشته و دچار ریزش شده‌اند.


وی هجمه اصلی دشمن را به سوی بسیج دانشجویی و به خصوص در تهاجمات فکری و فرهنگی این نهاد دانست و خاطر نشان ساخت: خطر عمده بسیجیان در دانشگاه القاء تردید ها به وسیله دگراندیشانی است که کرسی های دانشگاهی را تصاحب کرده و از هر نوع سم پاشی هم باکی ندارند.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه عدم مبارزه بسیجی میدان را برای دشمنان باز خواهد کرد، تاکید کرد: دانشجویان بسیجی باید در محیط دانشگاهی فضای خالی اجتماعی، سیاسی و فکری را پر کرده و اگر بسیجی خود در معرض این خطرات قرار گیرد نمی تواند خلأهای فضای دانشگاهی را پر کند و نوبت به نیروی مهاجم می رسد.


وی با اشاره به اینکه دشمن لبه نرم مبارزات خود را دانشگاه ها قرار داده است، تصریح کرد: در دانشگاه ها با دو بلا جریان مهاجم فکری و فرهنگی از سوی استکبار مواجه هستند.


امام جمعه مشهد  با بیان اینکه برخی از عناصر پرورش یافته در مراکز آکادمیک غربی توسط مزدوران استکبار شناسایی است که به محیط دانشگاهی کشور ارسال می شود و از این جهت محیط دانشگاه خطرناک و ناامن است، تصریح کرد: دانشگاه هامورد تشدید حرکت ها و فعالیت های دگراندیشان است و با توسعه دگراندیشی نسل جوان را تهدید می کند.


وی بیان داشت: هر قدرت فرصت طلبی در جریان های ضدارزشی درصدد است تا از داخل دانشگاه ها سرباز جمع کنند که بهتر بتوانند در عرصه به دست آوردن قدرت با این پیاده سوار نظام وارد صحنه شده و میدان ها را تصاحب کنند.


آیت الله علم الهدی ابزار مقاومت در هر عرصه ای را قرآن معرفی کرد و افزود: عامل قطعی مقاومت و مقاوم ساز قرآن است که همه را به سوی نور هدایت می کند و در برابر تمام تاریکی های دشمن، قرآن سنگر و پناهگاه و مرکز دفاعی است.


وی خاطر نشان کرد: اگر وابستگی با قرآن در بسیجیان تقویت شود و در محیط دانشگاه جریان قرآن بسیجیان پررنگ شود هیچ عامل دگراندیشی در جهت انحراف این قشر نمی تواند نفوذ داشته باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن صرف نظر از آثار مستقیم که راه را نشان می دهد و بنیان های اعتقادی را تحکیم می کند برکات خاصی دیگری نیز دارد و گفت: افرادی که قرآن خوان و قرآن دان هستند مانند رزمنده ای است که لباس رزم پوشیده و هیچ چیز در او اثر ندارد.


وی با بیان اینکه رزمنده در وهله اول باید خود را در برابر تهاجم دشمن حفظ کند و اذعان داشت: انس با قرآن در محیط دانشگاه در حکم زره و عامل محافظ برای افراد است که ضربه های دشمن در آن اثر ندارد.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امروزه نمی توان با جریان بسیج به صورت اداری و جریانی روزمره برخورد کرد بلکه باید برخوردی مدیریتی داشت، گفت: فرماندهان بسیج در دوره کنونی باید حالت فرمانده هان شب عملیات را داشته باشند و فرماندهی مدبرانه داشته باشند.


 


پایان پیام/
 

کد خبر 339285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha