تاکید امام جمعه اراک بر گسترش فرهنگ حمایت و توسعه مساجد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: باید فرهنگ تعلیم و تربیت و تشویق و حمایت و توسعه مساجد گسترش یابد و همه احساس کنیم که مساجد در زندگی و خانواده و نظام ما نقش آفرین هستند.

ایت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خصوص نقش مساجد در انقلاب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در اراک بیان کرد:‌ مسجد پایگاه توحید و معرفت و خیر و برکت است و در دوران انقلاب نقش اصلی و پایگاه های عظیم مردمی و روحانیت شدند و در طول سی و پنج سال گذشته نیز مساجد مرکز ارتباط مردم با نظام و نظام با مردم و روحانیت با نظام و مردم بوده اند.


وی با بیان اینکه امروز این پیوند باید گسترده تر، عمیق تر و فعال تر باشد، افزود:‌ باید مساجد مطابق روز تجهیز شوند و ظرفیت های آموزش و تربیتی مساجد توسعه یابد تا پاسخگوی نیازهای امروز و آینده انقلاب اسلامی باشند.


امام جمعه اراک تصریح کرد:‌ مساجد پایگاه های عاشورا و کربلا، هیات و دستجات، نماز و عبادت، احیا شب زنده داری، وعظ و خطابه، بسیج و آگاهی بخشی، حیات و حرمت عبادی و سیاسی مردم در راه خداوند متعال و اولیای او بوده و خواهند بود پس باید این مراکز با عظمت و انسان ساز؛ همچنان فعال و پویا و روزآمد و کارآمد باشند تا رابطه مردم با مساجد و نظام روز به روز تقویت شود.


وی ادامه داد: مساجد باید مانند صدر اسلام دهها کار علمی، فرهنگی،‌ آموزشی،‌ سازماندهی و بسیج نیروها و خدمات اجتماعی و مردمی را به نحو احسن انجام دهند و هر مسجد در هر محل نمادی از اخلاق و اطلاع رسانی و نظم و معرفت و دانشگاه انسان ساز و خداپسند باشد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:‌ باید با توجه به شرایط زمان و نیازها و تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و رسانه ای و رسانه های گوناگون فردی و جمعی و ملی و بین المللی و شنیداری و دیداری برای مسجد نیز برنامه ریزی و تدبیر کرد و ماهواره ای برای ارتباط مساجد و فعالیت های آنان تدارک دید تا در شبانه روز و در تمامی اوقات در سراسر جهان امور مربوط به مساجد و نماز های پنچگانه و تحولات اسلام و جهان دیگر را بررسی و رصد کند و اخبار و اطلاعات لازم را در اختیار بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان و بیش از هفت میلیارد نفر جمعیت کره زمین قرار دهد.


آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: باید انوار مساجد و تلاوت قرآن و نماز گوش ارباب معرفت و ولایت را نوازش کند و جانان آنان را به سمت طمانینه و آرامش هدایت و ذهن شیادان و شیاطین را به خود مشغول سازد و دل علاقمندان را به حقیقت مجذوب کند.


وی افزود:‌ باید شورایی عالی از فقها و اندیشمندان جهان اسلام بر چنین کانون هدایتی نظارت کنند و کشورهای اسلام بارسنگین این مسئولیت را به دوش بکشند و چه بسا در پارلمان کشورهای اسلام و اتحادیه بین المللی اسلامی این رسالت بزرگ عملیاتی و اجرایی شود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:‌ باید فرهنگ تعیلم و تربیت و تشویق و حمایت و توسعه مساجد گسترش یابد و همه احساس کنیم که مساجد در زندگی و خانواده و نظام ما نقش آفرین است و مساجد کانون عزت و سربلندی، امنیت و آرامش، معنویت و اخلاق و شرف و آزادگی است.


آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد:‌ دولت و مجلس باید برای حمایت و تقویت مساجد تدابیر لازم را اتخاذ کنند و حوزه ها باید نیروی لازم و با کیفیت را برای اداره مساجد تامین کنند و دستگاه های ذی ربط باید ضمن تامین نیازهای واقعی مسجد در زمینه پاسداشت و تکریم مساجد اقدامات تاثیر گذاری انجام دهند.


امام جمعه اراک در پایان با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن که نشان از پشتیبانی همه جانبه آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران الگوی ملت های آزادیخواه جهان و انقلاب اسلامی ایران نماد مقابله با سردمداران استکبار جهانی است و تمامی دستاوردهای امروز آن در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و آرمان های امام خمینی (ره) و منویات و تدابیر رهبری معظم انقلاب به دست آمده است که باید قدردان آن باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 340002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha