مسابقه حفظ و تفسیر سوره حجرات برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر از برگزاری مسابقه حفظ و تفسر سوره حجرات همزمان با دهه فجر خبر داد.

فرهاد جبارپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تشریح برنامه های دهه فجر این شهرستان از برگزاری مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه حجرات در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه حجرات با هدف آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم و مضامین این سوره و آداب برخورد با پیشواى بزرگ اسلام و ایجاد وحدت و محبت در جامعه اسلامی برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و غرفه ویژه دهه فجر همزمان با دهه فجر با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان در محل مجتمع فرهنگی هنری عجب شیر گشایش یافت.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 80 عنوان اثر در رشته های معرق، منبت، سفال، حکاکی، روی مس و... از آثار 15 نفر از هنرمندان واحد هنرهای سنتی و صنایع دستی عجب شیر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.


جبارپور عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی به همت آموزشگاه صنایع دستی عجب شیر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر و بسیج هنرمندان برپا شده وعلاقه مندان می توانند از 12 الی 22 بهمن همه روزه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر جهت بازدید به نگارخانه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی عجب شیر مراجعه کنند.


رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر همچنین از برگزاری دومین جشنواره نقاشی و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: دومین جشنواره نقاشی و صنایع دستی بمناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و با هدف آشنا ساختن جوانان با آرمان ها، اهداف وارزشهای انقلاب اسلامی و نیز ضرورت انتقال این مفاهیم به نسل های آینده در این شهرستان برگزار می شود.


جبارپور ادامه داد: این جشنواره در سه بخش نقاشی، صنایع دستی و کارهای دستی در سه گروه سنی بزرگسالان، نوجوانان و کودکان با موضوع دهه فجر وانقلاب اسلامی و موضوع آزاد بر گزار می شود و به نفرات برتر هر گروه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.


وی گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را حد اکثر تا پنجم اسفندماه امسال به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 340936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha