پاکسازی 5هزار نقاط آلوده از مواد مخدر/انهدام 334  آشپزخانه

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 430 تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: 334 آشپزخانه در سال جاری توسط پلیس متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار علی مؤیدی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا امروز در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها بررسی عملکرد یکساله مرزبانان و اهداف سال آینده مرزبانی می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری تا به امروز 430 تن انواع مواد مخدر کشف شده است، اظهار کرد: ما شاهد افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته بودیم.

 

سردار مؤیدی با بیان اینکه تغییر مسیر مواد مخدر از خشکی به دریا و مبارزه با آن در این بخش از اهداف استراتژی پلیس است، افزود: با تجهیز مرزها و سرمایه‌گذاری‌های پلیس در هشت استان، این اهداف تحقق پیدا کرده است و همچنین 77 درصد از 430 تن مواد مخدر کشف‌شده، در مرزها و حاشیه آن صورت گرفته است.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد ناجا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در دریا یکی از استراتژی‌های پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: در بحث دیپلماسی ما تلاش‌های خوبی در سال گذشته انجام دادیم از جمله توسعه افسران رابط و تعامل با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به طوری که در سال جاری بیش از 10 تن مواد مخدر در راستای همکاری با کشورهایی مانند عمان، پاکستان و قطر کشف کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بر طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از مردم 61 درصد از شهروندان تأکید بر برخورد با مواد مخدر به‌ویژه خرده‌فروشان مواد مخدر را داشتند که در این راستا نیز طبق تاکیدات فرمانده ناجا اقدامات ویژه‌ای در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر صورت گرفت.

 

سردار مویدی از پاک‌سازی و شناسایی پنج هزار نقاط آلوده خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده 35 تن انواع مواد مخدر کشف شد.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از فعالیت کارگاه‌های مواد پیش‌تاز بسیار کاسته شده است، خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها قبلا به صورت گسترده فعالیت می‌کردند ولی در حال حاضر از فعالیت آنها بسیار کاسته شده است به طوری که در سال جاری 334 هزار آشپزخانه متلاشی شد که نسبت به سال گذشته 60 درصد شاهد افزایش کشف در این راستا بودیم.

 

وی افزود: 110 درگیری مسلحانه در سال جاری صورت گرفته است که 61 نفر از اشرار در این راستا کشته شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران در توسعه سگ‌های موادیاب بسیار موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: امروز هیچ کشوری در منطقه وجود ندارد که به این صنعت دست یافته باشد ولی کشور ایران علی‌رغم تحریم‌ها به پرورش سگ‌های موادیاب دست یافته است.

 

وی با بیان اینکه ما هیچ‌گونه ساماندهی در قالب پیش‌تازها داریم، افزود: بخشی از این پیشتازها در خارج از کشور صورت می‌گیرد که این عدم ساماندهی آسیب‌پذیری ما را افزایش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: 50 درصد استان‌های کشور در سال گذشته مجهز به آنالیز مواد شدند که در سال آینده نیز 50 درصد دیگر مجهز خواهند شد.

 

سردار مویدی ادامه داد: در سال جاری 500 نفر از مرزبانان تحت آموزش مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: با وجود حجم بالای تولید مواد مخدر در افغانستان و همچنین تولید در داخل کشور ما اقدامات زیادی را در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام دادیم به گونه‌ای که در سال جاری 10 نفر از مرزبانان ما در عرصه مواد مخدر به شهادت رسیدند.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری در عرصه مواد مخدر به نیروی انتظامی ابلاغ شده بود بیش از 80 درصد آن را ما عملی و اجرایی کردیم.

 

شایان ذکر است، همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور امروز 20 بهمن در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 341554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha