ترویج فرهنگ زکات نیازمند عزم همگانی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گچساران نقش زکات در رفع فقر و محرومیت از جامعه را مهم برشمرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ زکات همه باید با هم تعامل و همکاری داشته باشیم تا بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدامین الله حجازی، امام جمعه گچساران، امروز(27بهمن) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان، با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در راه خدمت به محرومان، گفت: پرداخت زکات یکی از موضوعات مورد تاًکید در دین مبین اسلام بوده و یکی از اعمالی است که همواره توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) انجام می شد.

 

حجت الاسلام حجازی اظهار داشت: موضوع پرداخت زکات به عنوان یک واجب دینی علاوه بر افزایش مال و برکت بخشیدن به زندگی دنیا، ذخیره ای برای آخرت است.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زکات در جامعه و نقش آن در رفع فقر، گفت: در این راستا همه باید دست به دست هم داده با اطلاع رسانی درست، فرهنگ پراخت زکات را در بین مردم نهادینه کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار اظهار داشت: طرح جمع آوری زکات از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد است که جهت رفع مشکلات نیازمندان و محرومان اجرا می شود.

 

سیدغلامرضا متقی تصریح کرد: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته و تبلیغات و برنامه های ریزی های مطلوب، جمع آوری زکات رشد چشمگیری داشته است.

 

وی به ضرورت تعامل همه جانبه مسئولان در ترویج فرهنگ پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ پرداخت زکات مختص گروه خاصی نیست و همه مردم و مسئولان اجرایی باید در این امر مهم همکاری داشته باشند.

 

متقی یادآور شد: برای آنکه جایگاه خوبی در پرداخت زکات در کشور داشته باشیم، نیازمند فرهنگ سازی در زمینه ترویج این امر و افزایش سطح آگاهی مردم در پرداخت زکات و تشریح برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی آنها هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد، نقش روحانیون به خصوص ائمه جمعه را در ترویج این فرهنگ حسنه موثر برشمرد و خواستار ارائه راهکارهای مناسب درخصوص فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات و همچنین همکاری در خصوص مراکز نیکوکاری در شهرستان شد.

 
پایان پیام/

 

کد خبر 343883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha