اجرای طرح قالیبافی برای اشتغال مددجویان آبدانانی

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان، گفت: طرح های قالیبافی برای اشتغال مددجویان شهرستان آبدانان در حال اجراست.

علی جاسمی، مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان، صبح امروز(28 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: در حل حاضر 60 طرح قالیبافی جهت اشتغال زنان خانوار تحت حمایت این شهرستان اجرا شده است.


وی، با بیان اینکه این طرح های قالیبافی با اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) راه اندازی شده است، افزود: در 10 ماهه سال جاری حدود به 300 پرونده وام خودکفایی از محل منابع امداد و قرض الحسنه بانکی با اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.


مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان، با توجه به اینکه قالیبافی یکی از صنایع دستی مورد استقبال زنان این منطقه است، ابراز کرد: اجرای طرح های قالیبافی نقش مهمی در خودکفایی بسیاری از خانواده های تحت حمایت داشته است.


جاسمی، با بیان اینکه طرح های قالیبافی باعث اشتغال زنان و تحکیم بنیان خانواده ها می شود، تصریح کرد: خانواده های تحت حمایت تولیدات خود را به بازار فروش ارسال و درآمدزایی می کنند.


وی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق و ترغیب مددجویان عزیز به فعالیت فرش بافی دوره های آموزشی مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برگزار و برای کارآموزان مدرک فنی و حرفه ای صادر می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 344103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha