هزار نفر طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی را اجرا می کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: هزار نفر نیرو به همراه 300 دستگاه ماشین و موتور طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه شهری استان اصفهان را اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ حسین غلامی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان با اشاره به فعالیت گسترده پلیس در ماه پایانی سال و ایام نوروز سال 93 اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از اسفند ماه آغاز و تا 15 فرورودین ادامه دارد که در این طرح هزار نفر نیروی انسانی به همراه 300 خودرو و موتور سیکلت بکار گیری می شود.


وی افزود: طرح همیاران پلیس نیز در این ایام با آماده باش همیاران پلیس که شامل دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول است در سطح استان اجرا می شود که همایش همیاران پلیس در یکی از مدارس استان اصفهان اجرا می شود که این همیاران پلیس نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی دارند.


وی همچنین در خصوص طرح زوج و فرد در شهر اصفهان گفت: طرح زوج و فرد با نظر شورای ترافیک از 25 اسفند تا 15 فروردنی ماه به سبب حضور مسافرین نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی اجرا نمی شود و از بعد از 15 فروردین سال آینده اجرایی می شود.


کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در حزوه شهری استان اصفهان


سرهنگ غلامی به وضعیت 10 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: تصادفات فوتی امسال در مقایسه با سال گذشته 15 درصد و تصادفات جرحی 3 درصد کاهش داشته که امسال نسبت به سال گذشته 66 نفر کشته تصادفات کمتر شده است.


وی ادامه داد: از سال 85 تاکنون سیر نزولی کاهش تصادفات فوتی در استان اصفهان را داشته ایم که در این چند سال 31 درصد تصادفات فوتی کاهش یافته که امسال بیشترین کاهش آمار تصادفات فوتی را شاهد بوده ایم.


وی آموزش همگانی، رفع نقاط حادثه خیز و توجه به تقصیر مسئولین راه و خودرو سازان در تصادفات در کاهش تصادفات مهم دانست و تصریح کرد: در استان اصفهان 200نقطه حادثه خیز شناسایی شده که 60 نقطه آن امسال با همکاری شهرداری ها رفع شده است.


وی اضافه کرذ: در 82مورد از تصادفات شهری استان، عامل راه مقصر شناخته شده که مسئولین مربوطه پاسخگوی این حادثه ها بوده اند.


50 درصد از آمار تصافات مربوط به متورسواران است


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به تخلفات موتور سواران گفت: از میان کل آمار تصادفات جرحی و فوتی استان به وطر میانگین 50 درصد آن ها مربوط به موتور سواران است که در بعضی از شهرستان ها این آمار بالاتر است.


وی ادامه داد: امسال 16 هزار موتور سیکلت متخلف در استان اصفهان توقیف شده و کارت سوخت 14 هزار موتور سیکلت که به بزرگراه ها وارد شده اند اطال و یا به صورت موقت اطلا شده که اجرای این طرح ها و برخود با موتور سواران متخلف در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصافات بوده است.


صدور 315 هزار گواهینامه در استان اصفهان


سرهنگ غلامی همچنین به خدمات پلیس نیز اشاره کرد و بیان داشت: امسال 11 آموزشگاه موتور سیکلت، 5 آموزشگاه پایه 1 و پایه 2 در استان اصفهان افتتاح شده و امسال 315 هزار گواهینامه صادر، 131 هزار گواهینامه هوشمند شده است و در بخش خدمات تعویض پلاک نیز 158 هزار پلاک خودرو و 45 هزار پلاک موتور سیکلت تعویض شده است.


وی یادآور شد: آموزش همگانی ویژه عموم مردم در مساجد، رانندگان تاکسی و اتوبوس های واحد نیز ارائه شده و از رانندگان نمونه، خبرنگاران نمونه و ادارات نمونه در حوزه ترافیکی نیز تجلیل به عمل آمده است.


وی همچنین به وضعیت رسیدگی به شکایات و اعتراضات به خلافی خودرو ها اشاره کرد و گفت: شماره پیامک 110120120سامانه دریافت خلافی خودرو ها است و تنها 2 ماه پس از صدور هر برگ جریمه فرصت برای اعتراض وجود دارد که رانندگان هر چند وقت یکبار با ارسال شماره گواهینامه امتیاز منفی خود رابررسی و با با ارسال سریال لاتین پلاک وسیله نقلیه خود از میزان خلافی خود با خبر شوند تا در صورت اعتراض بتوانند در کمترین زمان اقدام کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 344727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha