آیت الله دری نجف آبادی: رسالت فرهنگی ایران اسلامی با عظمت است

خبرگزاری شبستان:‌ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: رسالت ایران اسلامی در زمینه فرهنگ با عظمت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی،‌ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک روز گذشته (30بهمن) در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، گفت: فرهنگ تنها به اداره ارشاد اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه ملت است.


وی با بیان اینکه فرهنگ در زمینه اعتقادات و مذهبی غوغا می کند، افزود:‌ در یوم اله 22بهمن فرهنگ ملت ایران بود که آنان را به راهپیمایی و اعلام تنفر علیه دشمن و استکبار فراخواند.


امام جمعه اراک ادامه داد: فرهنگ دین، هویت و شخصیت و جوهره ملت ها را تشکیل می دهد و رسالت ایران اسلامی در زمینه فرهنگ باعظمت و قابل ستایش است.


آیت اله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امروزه باید مسائل شخصی و گروهی و باندی را تحت الشعاع منافع و اقتدار کشور قرار دهیم و برای افراد فرصت طلب زمنیه را مهیا نسازیم و دست های خائن و کسانی را که از پشت به کشور ضربه می زنند را در چارچوب اسلام قطع کنیم.


در ادامه این مراسم استاندار استان مرکزی نیز گفت:‌ نقش ارشاد اسلامی در فرهنگ سازی نقشی مورد توجه است و یکی از حوزه های پرتوجه و مهم در نظام اسلامی است.


محمدحسین مقیمی افزود:‌ چالش های مختلف فرهنگی و هنری که در این عرصه های مهم وجود دارد باید با سیاست و تدبیر مدیران فرهنگی مرتفع و نگاه ویژه ای نیز به این مقوله شود.


وی با بیان اینکه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه های بزرگی در راستای ارتقا فرهنگ عمومی جامعه انجام دهد ادامه داد‌: نگاه مسئولان اگر ریشه ای تر باشد در حوزه فرهنگ با ارزش تر خواهد بود و سبب کاهش مشکلات نیز می شود.


به گزارش شبستان،‌ در ادامه این مراسم حسین شاکری مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:‌ سیاست اعتدال فرهنگی و تمام اصولی را که مشی اعتدال ومیانه روی است را به دور از هر گونه افراط و تفریط به عنوان یکی از مدیران فرهنگی دولت تدبیر و امید دنبال می کنیم تا کاروان فرهنگ و هنر به سرمنزل امید راهی شود.


وی افزود:‌ استان مرکزی که تا حد فراملی در جهان شناخته شده است اگر بخواهد قدردان بزرگان و اهالی فرهنگ وهنر خود باشد باید با یک نگاه ژرف اندیش تری وارد عرصه شود.


وی اظهار کرد: نگاهی فرااخلاقی و فراگروهی و توجه ویژه به استعدادها و توانایی های استان لازم است این استان در صد سال اخیر در دو جریان بزرگ مشروطیت و انقلاب اسلامی پایه گذار بوده است.


در پایان این مراسم حکم مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعطا و از زحمات مصطفی مشایخی مدیر سابق نیز قدردانی شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha