تبلیغ کتاب درمانیتورهای مترو/ مترو جای کتاب های تخصصی نیست

خبرگزاری شبستان: مهاجرانی معتقد است مترو مکان مناسبی برای عرضه و فروش کتاب است اما نباید انتظار ارایه کتاب‌های تخصصی در این مکان را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی، نویسنده در مورد ضرورت کتاب در فضاهای شهریبه خبرنگار شبستان گفت: برخی از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ظرفیت داشتن و تبلیغ کتاب را دارند. از اتوبوس‌های خارج شهری یا اتوبوس‌هایی که در فاصله‌های طولانی تردد دارند مثل اتوبوس‌های تهران-پرند می‌توان برای جانمایی کتاب استفاده کرد زیرا به نسبت سایر اتوبوس‌ها خلوت‌تر است. در مسیرهای طولانی مردم فرصت زیادی دارند که چه بهتر آن را صرف مطالعه کنند اما اتوبوس‌هایی که در فاصله کوتاه تردد دارند یا مترو که بسیار شلوغ به دلیل جمعیت بسیار و مسیر کوتاه این ظرفیت وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام مهاجرانی با اشاره به اینکه مترو ظرفیت جانمایی کتاب را ندارد، اظهار داشت: در مترو جایی وجود ندارد که کتاب‌ها را در آن قرار داد و به خاطر ازدحام جمعیت کتاب‌ها زیر دست و پا می‌افتد. ازدحام جمعیت اجازه مطالعه به مردم در مترو را نمی‌دهد. می‌توان در مترو از طریق مانیتورها، کتاب‌ها را تبلیغ کرد همان‌طور که این کار در مورد فیلم‌ها صورت می‌گیرد. کتاب در این مانیتورها نشان داده شود و در حد دو سه پاراگراف هم در مورد آن توضیح داده شود. همچنین معرفی کتاب در مترو از طریق پوستر هم امکان‌پذیر است، همان‌طور که بسیاری از کالاها در مترو این‌گونه تبلیغ می‌شوند.

 

این نویسنده با بیان اینکه باید کتاب در اماکنی همچون فرودگاه و ترمینال جانمایی شود، عنوان کرد: در هر مکانی نمی‌شود کتاب را قرار داد و مردم را به مطالعه دعوت کرد. اماکنی که مردم در آنها در انتظار هستند بهترین مکان برای جانمایی کتاب هستند مثل ترمینال، فرودگاه‌ها و حتی ایستگاه‌های مترو که مردم منتظر آمدن قطار هستند.

 

حجت‌الاسلام مهاجرانی مترو را مکان مناسبی برای عرضه و فروش کتاب دانست و افزود: در مترو مغاز‌ه‌های مختلفی است که می‌توان در کنار آنها کتابفروشی هم باشد تا مردم در مسیر رفت و آمد خود بتوانند کتاب تهیه کنند و مجبور نباشند حتی به مراکز خرید کتاب مثل انقلاب مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از اشکالاتی که به فروش کتاب در مترو وارد است، عدم تخصصی‌بودن کتاب‌ها باشد. در جواب باید گفت اگر کسی دنبال کتاب تخصصی کامپیوتر و یا علوم اسلامی باشد به مترو مراجعه نمی‌کند مسلما به کتابفروشی‌های انقلاب می‌رود. در مترو باید بیشتر کتاب‌های عمومی عرضه شود و البته کتاب‌های عامه‌پسند با کیفیت خوب و مورد نیاز مردم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 347404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha