ارتقاء شاخص های بهداشتی یکی از عوامل رشد صادرات در منطقه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: صادرات به عنوان یکی از شریان های تداوم اقتصاد است و نظارت های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی یکی از عوامل رشد صادرات در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، صبح امروز (8 اسفند) در جلسه شورای اداری، از صدور مجوز صادرات 835 تن پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام از ابتدای سالجاری تحت نظارت این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: در همین مدت مجوز صادرات بیش از 79 تن عسل به کشورهای عراق و مالزی ، 141 تن پودر گوشت به کشور ارمنستان و بیش از 16 تن پشم به کشور ارمنستان صادر شده است.


این مقام مسئول، با اشاره به ظرفیت استان در زمینه پرورش طیور، خاطر نشان کرد: در همین مدت بیش از دو میلیون و707 هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه به کشورهای آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.


صالحی، اظهار داشت: اگر می خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و بهره وری تولید افزایش یابد، باید محصولات تولیدی قدرت رقابت پذیری داشته و تولیدات با استانداردهای روز دنیا سازگاری داشته باشد.


وی، از صادرات به عنوان یکی از شریان های تداوم اقتصاد یاد کرد و نظارت های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی را یکی از عوامل رشد صادرات در منطقه دانست و افزایش صادرات را یکی از ظرفیت های مثبت در راستای ارتقاء شاخص های تولید ملی عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل بدلیل دارا بودن بیش از 6 میلیون واحد دامی و مراکز تولیدی همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ‏ کارخانجات خوراک دام و طیور ‏ وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان و دو باب کشتارگاه صنعتی دام و 5 باب کشتارگاه صنعتی طیور‏ یکی از استان های مهم با پتانسیل با ارزش در رشد اقتصادی کشور است.


به گزارش روابط عمومی دامپزشکی اردبیل، صالحی، گفت: نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع فرآورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی استان است و تمایل تجار و بازرگانان کشورهای همسایه نزدیک و دور جهت خرید از استان نشان از کیفیت بالای محصولات پروتئینی تولیدی استان دارد.


مدیر کل دامپزشکی استان، در پایان سخنان خود با اشاره به استقرار کارشناسان دامپزشکی در گمرک مرزی بیله سوار و راه اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی‏، افزود: تقویت ظرفیت های موجود در بخش بهداشت دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در اسرع وقت را از گام های مهم این اداره کل در تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات محصولات دامی در استان اردبیل است.


پایان پیام
 

کد خبر 347651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha