خانواده ها بستر مناسب را جهت گرایش فرزندان به مطالعه فراهم کنند

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: خانواده ها باید با بسترسازی های، لازم زمینه را جهت گرایش فرزندانشان به مطالعه فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دکتر محمد کاظم کهدویی دکترای زبان و ادبیات فارسی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد، ظهر امروز(8اسفند) در غرفه برنامه های جنبی ششمین نمایشگاه کتاب یزد با اشاره به نقش خانواده ها در گرایش فرزندان به مطالعه گفت: خانواده ها باید با بستر سازی مناسب زمینه را جهت گرایش فرزندان خود به مطالعه غیر درسی فراهم آورند.


وی از نمایشگاه های کتای به عنوان یکی از این زمینه ها اشاره کرد و گفت: خانواده باید با فرزندان خود در نمایشگاه ها حاضر شوند تا زمینه گراشی به کتاب و مطالعه در آن ها ایجاد شود.


کهدویی با اشاره به جایگاه مطالعه در بین گذشتگان افزود: خانواده ها در گذشته فرزندان خود را به حفظ نهج البلاغه،گلستان ،بوستان ،شاهنامه و ... تشویق می نمودند امری که در خانواده های امروزی کمتر شاهد آن می باشیم.


وی اظهار داشت:حفظ این گونه کتاب ها عشق به مطالعه را در بین کودکان نهادینه می کرد به طوریکه بعضی از آن ها در دوران جوانی برای خرید یک کتاب از نیازهای اولیه خود چشم پوشی می نمودند.


عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به رشد فناوری در کشور گفت:گرایش جوانان به کامپیوتر زمینه ها ی دوری آنان را از کتاب فراهم ساخته است که باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود.


در ادامه برنامه های جنبی چهارمین روز نمایشگاه کتاب یزد،کتاب شبیه خودم لیلی نوشته خانم لیلا حفار توسط حاضرین مورد نقد قرار گرفت.


لازم به ذکر است، این جلسه نقد با همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با همکاری بسیج هنرمندان استان یزد برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 347795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha