عنصر اصلی در فرهنگ مقاومتی، نیت خدمت به انسانها و حفظ عزت آنهاست

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل، به اشاره به ابلاغ دستور العمل اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم انقلاب به روسای سه قوه، گفت: عنصر اصلی در فرهنگ مقاومتی، نیت خدمت به انسانها و حفظ عزت آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه ونماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (9 اسفند) در محل مصلی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در جامعه آرمانی، حساسیت جامعه به مشکلات اجتماعی و اهتمام به حل آنها  از شاخص های مهم جامعه است و بی اعتنایی به مشکلات و افزودن به مشکلات از طریق ایجاد آداب و رسوم نشانه جامعه بی رحم خواهد بود.


وی، با ذکر آیات و روایات به طور مبسوط در حقیقت ایثار و مواسات و توجه برانسانهای محروم سخن گفت و افزود: اصلی ترین رکن اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مقاومتی است.


امام جمعه اردبیل، با بیان این مطلب که اقتصاد همیشه در تبعیت از فرهنگ عمل می کند و اساسا اقتصاد ارزشها و جهت خود را از فرهنگ متبوع خود اخذ می کند، گفت: بنابراین تا فرهنگ مقاومتی نباشد، اقتصاد مقاومتی هم شکل نخواهد گرفت و عنصر اصلی در فرهنگ مقاومتی، نیت خدمت به انسانها و حفظ عزت آنهاست.


عاملی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مادامی که خاستگاه فرهنگ اقتصاد بر پایه مفاهیمی همچون سودمحوری، سرمایه سالاری و تکاثر گرایی باشد و کارشناسان و مدیران اقتصاد به این دسته از معادلات وفادار باشند اقتصاد مقاومتی و جهاد مقاومتی مورد نظر نظام اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد.


پایان پیام/

کد خبر 348020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha