تقارن ایام فاطمیه و نوروز؛بهترین فرصت تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) است

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: تقارن ایام فاطمیه و نوروز؛ بهترین فرصت تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، به خبرنگار شبستان در اصفهان گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز و فاطمیه و اهمیت سبک زندگی اسلامی، این ایام بهترین فرصت است تا سبک زندگی فاطمی برای همگان تبیین شود.

 

وی با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه، بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) و اجتناب از هر نوع خلاف شرع مقدس به بهانه تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، افزود: باید مراقب باشیم تا شور و شادمانی ایام تعطیلات نوروزی خدشه ‌ای به بزرگداشت ایام فاطمیه وارد نکند و باعث نشود تا مجالس عزاداری ما کمرنگ شود که کوتاهی در این امر، جایز نیست.

 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) ناب ‌ترین الگوی و نماد در حوزه‌ های مختلف دینی و اجتماعی برای همه زنان عالم بوده نمادی که حجاب و غیرت به ولایت‌ مداری وی از خصوصیات و سیره اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام است.

 

وی اضافه کرد: ملت ایران در طول تاریخ اسلام همواره علاقه و محبت خود را به ولایت و اهل بیت(ع) نشان داده و با پیروی از سیره ائمه اطهار در این راستا گام برداشته اند، حضرت فاطمه زهرا(س) با عمر کوتاه، سرور و سالار زنان عالم بوده و در تاریخ زنی از نظر کمال و بزرگی مانند ایشان نبوده و باید ارزش های این بانوی بزرگوار بین بانوان جامعه اسلامی تبیین و نهادینه شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 348926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha