کانون های فرهنگی هنری عاملی در جذب جوانان به مساجد هستند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر مشهد بر لزوم تقویت حضور جوانها در مساجد از کانال کانون های مساجد و بسیج تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد عاملی در جذب جوانان به مساجد هستند.

غلامرضا بصیری پور، عضو شورای شهر مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه عملکرد برخی از کانون ها بسیار خوب و مطلوب است، به خبرنگارشبستان در مشهد اظهار داشت: نهادهای فرهنگی کشور همچون ادارات فرهنگ و ارشاد، مراکز رسیدگی به امور مساجد، شوراهای شهر، شهرداری ها، ادارات اوقاف و غیره باید به فعال شدن اقدامات فرهنگی در مساجد کمک کنند.


وی با بیان اینکه جوان ها در مسایل فرهنگی به خوبی فعالیت می کنند اما به پشتوانه مالی نیاز دارند، تصریح کرد: شورای شهر که نمایندگان مردم هستند باید در زمینه بحث های مالی به مساجد و اقدامات فرهنگی مساجد کمک کنند و می تواند هر سال بودجه ای را در این زمینه اختصاص دهد و کسی تصور نکند که این کمک اعانه و یا صدقه است بلکه این ها پول خود مردم است.


وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را عاملی در جذب جوانان به مساجد دانست و تاکید کرد: افراد مسن مساجد باید برای جوانان کانون های فرهنگی هنری به عنوان پشتیبان فکری باشند.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد بسیج و کانون های مساجد را دو بازوی اصلی مساجد دانست و افزود: این دو نهاد مساجد می توانند در جذب نسل جوان به صفوف نماز جماعت مساجد تاثیرگذار باشند.


وی با اشاره به ارزیابی موفق کانون های مساجد در شکل گیری فعالیت های فرهنگی در مساجد، گفت: اگر کانون های مساجد یاری نشوند حضور نسل جوان به مساجد نیز کمرنگ خواهد شد.


بصیری پور به لزوم تقویت حضور جوان ها در مساجد از کانال کانون های مساجد و بسیج تاکید کرد و ابراز داشت: هیئت امناء و امام جماعت مسجد باید با آغوش باز پذیرای نسل جوان باشند و امام جماعت و هیئت امناء نباید با کانون ها حالت قهری پیدا کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 348988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha