45 هزار نفر از خدمات مشاوره  نیروی انتظامی همدان بهره منده شدند

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان، گفت: در 11 ماهه گذشته سال جاری 45 هزار نفر از خدمات مرکز مشاوره ای معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان بهره‌مند شدند.

علی خزایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: از تعداد 45 هزار نفر مراجعه کننده به مرکز مشاوره ای معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان طی 11 ماه گذشته سال جاری 20 هزار نفر به طور مستقیم از خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، ازدواج، اعتیاد، تست های روان سنجی و مجموعه مشاوره انتظامی استان بهره بردند.

 

وی اضافه کرد: 22 هزار نفر از این تعداد نیز از خدمات مشاوره ای فعال مشاوران و کارشناسان مجموعه معاونت اجتماعی انتظامی استان همدان در سطح مدارس، مساجد، محلات و مناطق حاشیه ای شهر به شکل جمعی برخوردار شده اند.

 

وی افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه ارائه خدمات مشاوره تلفنی 3 هزار نفر شهروند نیز در طول 11 ماه گذشته سال جاری از خدمات مشاوره تلفنی برخوردار شده اند که در مجموع 45 هزار نفر طی 11 ماهه گذشته از این خدمات بهرمند شده اند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان، خاطر نشان کرد: آموزشی هایی با موضوعات نقش زن در خانواده، مبانی زوج درمانی، تربیت مربی و خانواده درمانی برای روسا و فرمانده کلانتری ها و پاسگاه ها با حضور اساتید مجرب از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی برای پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.

 

خزایی، ادامه داد: همچنین دوایر مشاوره مددکاری در کلیه کلانترهای سطح استان همدان دایر و فعال است و به پرونده های دارای اختلاف خانوادگی و فردی رسیدگی می کنند که در این مجموع، مشاوران در سطح کلانترهای استان همدان 82 درصد مصالحه را توانسته اند در این زمینه به دست آورند.

 

وی مشاوران را نخستین قشر فعال در حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی دانست، و افزود: با نگاهی تخصصی و کارشناسانه به امر مشاوره در حوزه انتظامی متوجه خواهیم شد که ارائه یک مشاوره قوی و کارآمد می تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

 

 مراکز مشاوره ای و آموزشی باید با رویکرد دینی گام بردارند

 

 وی با بیان اینکه مراکز مشاوره ای و آموزشی باید با رویکرد دینی و ملی در این زمینه گام بردارند، گفت: ایجاد و برقراری ارتباط کلامی مناسب با فرزندان و گسترش و فرهنگ سازی فضایی آرام در محیط خانواده لازمه داشتن یک کانون گرم و صمیمی است .

 

خزایی، مشاوره‌های قبل از ازدواج را امری ضروری و مستلزم یک انتخاب آگاهانه و منطقی دانست، و اضافه کرد: ازدواج پیوندی دائمی است که به عنوان پایدارترین تصمیم در زندگی هر فردی باید با مطالعه و آینده‌نگری انجام شود.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان، با اشاره به آموزه‌های دین اسلام در ارتباط با اهمیت انتخاب همسر، گفت: در شریعت اسلام تاکیدات فراوانی در راستای اهمیت انتخاب همسر هم سطح و هم ردیف انسان وجود دارد که این انتخاب و افزایش اطلاعات در شرایط کنونی بدون دریافت مشاوره ممکن نیست.

 

خزایی، با بیان اینکه جوانان باید با خودسازی، آگاهی و بصیرت و مشاوره خود را در برابر فتنه های دشمنان مجهز کنند، ادامه داد: باید نیازها و آسیب های جامعه را شناسایی کرده و در راستای اجرای آنها از برنامه های تخصصی استفاده کرد و گامی اساسی در این زمینه برداشت.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 349258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha