اقتصاد مقاومتی مقوم و مکمل قدرت چانه زنی ایران است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، با اشاره به ضرورت تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی مقوم و مکمل قدرت چانه زنی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز( 15 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه، اظهار داشت: ضرورت دارد که با جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی و استفاده از همه ظرفیت ها تعالی ایران و ایرانی را رقم زنیم.


وی، با بیان اینکه بزرگترین مزیت بودجه سال آینده تصویب اجرای کامل هدفمندی یارانه ها است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته با اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها سهم سلامت و صنعت پرداخت نشده بود که در بودجه سال آتی پرداخت سهم سلامت و صنعت در نظر گرفته شده است.


پیرموذن، قول رئیس جمهور مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی با شیب ملایم را یادآور شد و گفت: نرمش قهرمانانه سیاستی است که از سوی مقام معظم رهبری برای دولت تدبیر و امید ترسیم شده است و دولت اعتدال باید با تعامل عزت خواه و سازنده با دنیا این سیاست را محقق کند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، ریشه اکثر مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی را بها ندادن به اقتصاد مولد و اشتغال بیان کرد و تصریح کرد: جامعه ای به توسعه می رسد که از همه ظرفیت های خود با همه گرایشات استفاده کند و در این راستا لازم است که مدیران کشور باید با توجه به محدودیت منابع مالی، از ظرفیت های منطقه و مشارکت مردم در رسیدن به توسعه استفاده کنند.


هیچ برنامه ای برای ادامه طرح مسکن مهر وجود ندارد

این مقام مسئول، در خصوص پیگیری کمیسیون اصل 90 مجلس از وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در خصوص مشکلات مسکن مهر، گفت: وزیر مسکن در پاسخ این پیگیری گفته اند که هیچ برنامه ای برای ادامه پروژه مسکن مهر نداشته و تمام همت خود را برای تکمیل واحد های ناقص و ایجاد زیرساخت های لازم برای این مجموعه ها به کار می گیریم.


پیرموذن، از اختصاص 10 میلیارد تومان برای نمایندگان به منظور کمک به عملیاتی شدن پروژه‌ها و با محورهای محرومیت‌ زدایی در مناطق روستایی و محروم خبر داد و افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه و از محل 2 درصد اعتبار مناطق محروم مقرر شده است که این اعتبار در اختیار نمایندگان قرار داده شده و صرف پروژه‌های محرومیت‌زدایی با رعایت عدالت در همه مناطق شود.


تلاش دولت اتمام پروژه های با پیشرفت 80 درصد به بالا است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با تاکید بر اینکه استاندار اردبیل در انتصابات باید اصل شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهد، خاطر نشان کرد: هر شخصی را که استاندار اردبیل انتخاب کند وظیفه نمایندگان است که به آن احترام گذاشته و از کارشکنی ها و ایجاد موانع خودداری کنند.


عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل، تمرکز و تلاش دولت را اتمام پروژه های با پیشرفت 80 درصد به بالا بیان کرد و ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند که مطالبات مردم را شجاعاته پیگیری کرده و با انحصارطلبی، دروغ پردازی و استفاده ابزاری از مقدسات مقابله کنند.


نگاه به روستاها در سال 93 نگاه توسعه ای است

عضو کمیسیون صنایع مجلس، مشکلات پتروشیمی اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: مقرر شده است که با تشکیل کنسرسیوم بانکی و با استفاده از ظرفیت اعتباری صندوق توسعه ملی به ارزش 545 میلیون دلار، این مجموعه از سال آینده اجرایی شده و دستگاه های آن در مهرماه 93 نصب شود.


پیرموذن، در پایان سخنان خود، نگاه به روستاها در سال 93 را نگاه توسعه ای توصیف کرد و گفت: معتقدیم که اگر توسعه و شکوفایی ظرفیت های روستاها صورت نگیرد، شاهد پدیده هایی همچون مهاجرت به شهرها و سوختن ظرفیت های موجود خواهیم بود و در همین راستا توجه ویژه ای در بودجه سال 93 به روستاها شده است.


پایان پیام/

کد خبر 350249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha