برپایی 27 نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان سمنان

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،از برپایی 27 نمایشگاه در این استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، نعمت الله قنبری (18 اسفند) گفت: این نمایشگاه ها عمدتا بین هفت تا 10 روز و در برخی مواقع در بازه زمانی بلندتری در تالارها،نگارخانه ها و نمایشگاه های سطح استان برپا بوده اند.


وی،افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان در زمینه با برپایی نمایشگاه های مختلف نقاشی، طراحی، خوشنویسی، سفال ،پوستر و... در سال جاری فعالیت چشمگیرتری داشته است.


وی در خصوص شاخص ترین فعالیتهای انجمنهای هنری این استان و خصوصا انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان گفت : در دیگر شهرستان های استان نیز نمایشگاه های متعددی برگزار شده و عمدتا با استقبال علاقمندان به هنرهای تجسمی روبرو بوده است.


وی در خصوص برنامه های شاخص در حوزه سینما و تجسمی در سال آینده نیز گفت: در حوزه تجسمی برگزاری جشنواره تجسمی فجر ،نمایشگاه مد و لباس در تهران(در درحال برگزاری است) و کارگاه دوسالانه سفال و در حوزه ی سینمای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ،برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و برگزاری جشنواره فیلم فجر از برنامه های شاخص در این دو انجمن است.


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان، قنبری با اشاره به مهمترین فعالیت هنرهای تجسمی در شهرستان های استان، اظهار کرد: بزرگداشت استاد برجسته ایرانی احمد نادعلیان و کارگاه هنرهای محیطی و برگزاری نمایشگاه ششمین جشنواره تجسمی فجر در شاهرود و سمنان و نیز کارگاه خوشنویسی با موضوع غدیر در سمنان از برنامه های شاخص انجمن های تجسمی در استان بوده است.


وی بیان کرد: در انجمن های تجسمی و سفال شهرستان ها نیز کلاس های آموزشی به صورت دوره ای برگزار شده است.
پایان پیام/

 

کد خبر 350938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha