شبکه جمع آوری شبهات و سوالات دینی و اجتماعی ایجاد شود

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر ضرورت ایجاد شبکه جمع آوری شبهات و سوالات دینی و اجتماعی در کانون های مصلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ظهر امروز( 20 اسفند) در بازدید از کانون مشفقین مصلی اردبیل، اظهار داشت: این شبکه باید در طول هفته تلاش کرده و شبهات و سوالاتی را که در مساجد، دانشگاه ها و محیط های اجتماعی در بین نسل جوان وجود دارد را جمع آوری کند.


وی، ضرورت ارتباط با سایر کانون های فرهنگی هنری و محیط های اجتماعی برای تحقق این مهم را ضروری خواند و افزود: دشمنان اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز شبهه جدیدی را برای انحراف جوانان از اعتقادات اسلامی و دینی خود به کار می گیرند و در این تیراندازی شبهه ها، تفکر جوانان ما نشانه گرفته شده است و در این راستا ضرورت دارد که کانون های فرهنگی هنری و ائمه جماعات استان ها در خطبه های نماز جمعه هر هفته، تاثیرات این شبهات را خنثی کنند.


حجت الاسلام سلیمانی، نیازسنجی جوانان را ضرورتی مهم برای فعالان فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: اعضای کانون مصلی اردبیل در طول هفته باید با دیگر مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری موجود در سطح شهر تماس گرفته و شرکت در نماز جمعه را به آنها سفارش کنند.


این مقام مسئول، با اعلام این مطلب که شاید عدم شرکت برخی از جوانان در نماز جمعه به دلیل بی حالی مسئولان و عدم برنامه ریزی صحیح آنها باشد، ادامه داد: طبق فرمایشات حضرت موسی(ع) کسانی که در جامعه فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده اند، در روز "یوم الحسره" که یکی از نام های قیامت است، حسرت خواهند خورد و به همین خاطر بر ما واجب است که در انجام برنامه ها و فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و هنری، قصور و کوتاهی نکنیم.


130 کانون مصلی در سراسر کشور فعالیت می کند

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، فعالیت 130 کانون مصلی در سراسر کشور را یادآور شد و گفت: بنده از تاسیس کانون فرهنگی هنری مصلی در استان اردبیل خرسند هستم چراکه استان اردبیل در نقطه مرزی واقع شده است و می تواند در زمینه اجرای فعالیت ها و برنامه های تاثیرگذار در جهت اعتلای فرهنگ کشور، فرصت های بسیاری را به وجود آورد.


مشاور وزیر، با تاکید بر اینکه ما باید دغدغه فرهنگی داشته باشیم، تصریح کرد: انسان سازی و تربیت نیروهای متخصص، متعهد و توانمند از مواردی است که کانون های فرهنگی هنری در فعالیت های خود، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


حجت الاسلام سلیمانی، استفاده از کانون های فرهنگی هنری به عنوان قلاب برای جذب جوانان به مسجد را ضروری عنوان کرد و گفت: با انتصاب آقای اسحاقی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل امید ما برای حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مضاعف شده است و امیدواریم این مدیر توانمند به حمایت از کانون های مساجد نگاه ویژه ای داشته باشد.


گفتنی است، مصطفی قهرمانی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشفقین مصلی اردبیل در این بازدید گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در این کانون ارائه کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 351969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha