زندگی فاطمه زهرا(س) به روایت موسوی گرمارودی

کتاب «به کوتاهی آه، به بلندای ماه» به قلم علی موسوی گرمارودی، زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را به نثری داستانی و روان به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی موسوی گرمارودی با زبانی ویژه این کتاب را نگاشته و متن اصلی کتاب به روش کتاب «داستان پیامبران» او نوشته شده است. در این کتاب همچنین مباحثی تاریخی با قلمی پژوهشی و نه داستان‌واره آورده شده است.

یکی از ویژگی‌های این کتاب، توضیحات علمی و پژوهشی آن است که در انتهای کتاب و پایان متن اصلی آورده شده و اعتبار زیادی به متن بخشیده و متن کتاب را به متنی علمی و پژوهشی تبدیل کرده است.

همراه کردن شعر و نثر در یک کتاب درباره بانوی دو عالم، یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر، آوردن شعر‌های فاطمی فارسی در انتهای یک کتاب داستان است.
نویسنده در پایان کتاب نیز اشعار فارسی شاعرانی مانند «ناصرخسرو قبادیانی»،«قوامی رازی»،«سنایی»،«خواجوی کرمانی»،«ابن یمین» آورده و نیز اشعار برخی شاعران معاصر مانند«علیرضا قزوه»،«افشین علاء»،«محمدکاظم کاظمی»،«عبدالجبار کاکایی»،«محمدجواد غفورزاده»،«سعید بیابانکی»،«بهمن صالحی» و «خسرو احتشامی» در رثای حضرت زهرا(س) را نیز بیان کرده است.

بنابرگزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در قسمتی از کتاب می‌‌خوانیم:«وقتی زینب دختر پیغمبر اطلاع یافت شوهرش در دست مسلمانان اسیر شده و باید طبق معمول مالی به مدینه بفرستد و شوهرش را خلاص کند، مقداری مال تهیه کرد و از آن جمله گردن‌بندی را که از مادرش خدیجه به یادگار داشت در میان آن مال گذارد و به مدینه فرستاد، و چون آن مال را به مدینه و نزد رسول خدا (ص) آوردند و چشم پیغمبر به آن گردن‌بند افتاد خاطره خدیجه و آن محبت‌ها و فداکاری‌های آن همسر مهربان در دل آن حضرت زنده شد و به شدت متأثر گردید، و ضمناً به حال دخترش زینب که ناچار شده بود برای استخلاص شوهرش یادگار مادر را از دست بدهد رقت کرد و بدین جهت تمایل خود را در مورد آزاد کردن ابوالعاص بدون فدیه و بازگردان آن مال به نزد زینب، به مسلمانان اظهار فرمود، و آنها نیز با جمله «نعم یا رسول‌الله نفدیک بانفسنا و اموالنا» موافقت کامل خود را با تمایل پیغمبر اظهار نمودند، و بدین ترتیب ابوالعاص آزاد شد و آن مال را نیز که متعلق به مسلمانان بود برای زینب بازپس فرستادند.»

چاپ نخست کتاب «به کوتاهی آه، به بلندای ماه» به قلم علی موسوی گرمارودی با شمارگان هزار نسخه، در 248 صفحه و به بهای 95 هزار ریال از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 352200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha