رکود ادبیات در سالی که گذشت

خبرگزاری شبستان: محمدعلی گودینی با بیان اینکه ادبیات در سالی که گذشت با رکود مواجه بوده است، گفت: درحوزه ادبیات داستانی و شعر کار شاخصی تولید نشده است.

محمد علی گودینی، نویسنده، با بیان اینکه اتفاق قابل توجهی از نظر فرهنگی در سالی که گذشت در کشورنیافتاده به خبرنگار کتاب وادبیات شبستان ،گفت: درحوزه ادبیات داستانی وشعرکارشاخصی تولید نشده حتی ما شاهد این مسئله بودیم که درجایزه ادبی جلال نیزحتی برگزیده شایسته تقدیرنداشتیم واین نشان می دهد که ما درحوزه ادبیات پیشرفتی نداشته ایم ودراین زمینه رکود وجود داشته داشته است.


وی افزود: شاید این رکود در ادبیات به دلایلی از جمله گرانی کاغذ و مشکلات عرصه نشر و ... بوده باشد البته به طور قطع نمی توان گفت رکود قطعی ،چرا که ممکن است آثار خوبی نوشته شده باشد اما شرایط نشربرای آنها فراهم نبوده باشد.


گودینی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود اما متاسفانه هر دولتی که درسالهای بعد از انقلاب آمد قول توجه به فرهنگ را داد اما در مدت فعالیت ما متوجه شدیم این توجه آنچنان که باید نبوده است و بیشتر شعاری است تا کاربرد ی و به عبارتی در عمل چیزی شایان توجه باشد، ندیدیم و متاسفانه باید گفت: مدیران فرهنگی ما یا سیاسی اند ویا بده و بستان پشت پرده دارند که همواره آزار دهنده بود. و وعده ها تو خالی بوده است.


وی سپس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر نویسندگان ما بدهکارهستند و یا اینکه کاری را که نوشته اند جایی برای انتشار آن ندارند و به کلی همه اهل قلم به نوعی با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.


نویسنده تالارپذیرایی پایتخت، تصریح کرد:بنابراین ازنظرمن نمی توان سال آینده را سال تثبیت سیاستهای فرهنگی خواند بلکه با تجربه هایی که من درطول مدتی که درعرصه فرهنگی حضور داشته ام کسب کرده ام باید دید و بعد قضاوت کرد.


وی درباره اینکه افرادی می توانند در ایام نوروز به مطالعه بردازند گفت: با توجه به هجوم ماهواره و رسانه های مختلف که امروزه افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده اند پرداختن به مطالعه دشوار شده است اما به نظر می آید در این ایام عید فرصت خوبی برای خانواده ها است که به مطالعه شاهنامه بپردازند تا فرزندان خود را با هویت واقعی خودی آشنا کنند و گمان می کنم هر ایرانی باید باید این اثر جاودانه آشنا شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 352206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha