استان مرکزی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی از آمادگی ستاد خدمات سفر این استان برای اسکان 22 هزار مسافر در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: استان مرکزی با توجه به اینکه در مرکز کشور و چهار راه عبور و مرور است آمادگی لازم برای اسکان مسافران نوروزی را دارد.


وی با اشاره به اینکه مدارس، مسافرخانه‌ها، کمپ‌ها، مهمانسراها و هتل‌های استان ظرفیت اسکان حدود 22 هزار نفر را به صورت روزانه دارند، ادامه داد: مهمان‌پذیرهای استان دارای ظرفیت اسکان 235 نفر در روز و 12 هتل استان نیز میزبان پذیرش یک هزار و 300 مسافر نوروزی هستند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: ظرفیت اسکان منازل استیجاری ویژه نوروز 200 نفر و کمپ‌های ویژه نصب چادر نیز می‌توانند اقامت 5 هزار و 500 نفر را تأمین کنند.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از مسافران نوروزی در مدارس اسکان داده می شوند، بیان کرد: ظرفیت اسکان مدارس استان نیز 2 هزار و 800 نفر و ظرفیت اسکان مهمان‌سرای ادارات، زائرسرا و خوابگاه‌های دانشجویی نیز 12 هزار نفر است.

 

وی تعداد پایگاه‌های انتظامی استان در ایام نوروز را 30 پایگاه عنوان کرد و افزود: 42 پایگاه هلال احمر ثابت و سیار، یک پایگاه امداد هوایی، سه ایستگاه سلامت، 19 داروخانه شبانه‌روزی، 125 درمانگاه و 19 بیمارستان استان برای خدمات دهی به مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 352849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha