کودکان عاشق مطالعه مبتنی بر بازی/ تدارک سفره نذری برای بچه ها

خبرگزاری شبستان: ناصری از تدارک سفره نذری برای کودکان در مجلات ماهک و ملیکا خبر داد و گفت: شیوه آموزشی مستقیم‌گویی در مدارس به خلاقیت بچه‌ها ضربه و آنها را از مطالعه فراری می‌کند.

مسلم ناصری، سردبیر دو مجله ماهک و ملیکا با اشاره به رویکرد منوی مهدوی این دو مجله که برای بچه‌ها چاپ می‌شود به خبرنگار شبستان گفت: در تهیه مطالب این دو مجله سعی می‌کنیم به فطرت پاک بچه‌ها نزدیک شویم. دوست دارم بچه‌ها در مورد پاکی‌ها بدانند، شاد باشند و بتوانند کودکی کنند و من نگاه مذهبی را به این می‌دانم. در نگاه اسلامی بچه تا 7 سالگی باید بچگی کند و سید باشد و در 7 سال دوم عبد باشد و یاد بگیرد. فراتر از اینکه بخواهم مطالب مذهبی به بچه‌ دهم، دوست دارم بچه آزاد باشد.

 

وی در مورد برنامه خود برای مجلات ماهک و ملیکا در سال جدید، عنوان کرد: یک صفحه به عنوان سفره نذری به مجله اضافه می‌کنیم تا بچه‌ها با نذرهایی مختلف آشنا شوند و بدانند هدف نذری چیست، هر غذای نذری از چه موادی تشکیل شده است و آن مواد چه کمکی به سلامتی بدن می‌کنند.

 

مدیرمسئول مجلات ماهک و ملیکا با اشاره به رویکرد علمی این دو مجله در سال جدید خاطرنشان کرد: صفحه‌ای با عنوان میوه‌های قرآنی در نظر گرفتیم که خواص میوه‌های قرآنی را برای بچه‌ها بازگو کند و همچنین شیوه‌های درست آشنایی با طبیعت را نیز در نظر گرفتیم.

 

به گفته ناصری، مجلات ملیکا و ماهک مهدوی هستند و مطالبی با مفاهیم شیعه، آشنایی با یاران امام زمان (عج) و دعای ندبه را برای بچه‌ها در نظر دارند.

 

وی با تاکید بر روش آموزش غیرمستقیم برای کودکان اظهار داشت: مخالف مستقیم‌گویی هستم، به خصوص برای بچه‌ها . این شیوه مستقیم‌گویی در مدارس به خلاقیت کودکان ضربه می‌زند. آموزش باید غیرمستقیم و مبتنی بر بازی و سرگرمی باشد تا بچه‌ها عاشق درس و مدرسه و مطالعه شوند اما متاسفانه ما بچه‌ها را از مطالعه فراری می‌دهیم و به همین دلیل است که با 18 میلیون دانش‌آموز تیراژ کتاب ما 100 و 2000 است.

 

وی با بیان اینکه در سال 92 با سختی مجلات ماهک و ملیکا را چاپ کرده است، گفت: مشکل زیادی در زمینه کاغذ و سایر هزینه‌های چاپ داشتیم، با وجود اینکه شعرا و نویسندگانی همچون رحماندوست و کشاورز به ما لطف داشتند و اشعار خود را در اختیار ما می‌گذاشتند.

 

مدیرمسئول مجلات ماهک و ملیکا سال 92 سال خوبی برای نشر نبود، افزود: بسیاری از نشریات امسال تعطیل شدند و ما هم به سختی خود را سر پا نگاه داشتیم و اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم.

 

وی به مناسبت سال جدید برای بچه‌ها دعا کرد و گفت: بچه‌ها خودشان دعا هستند و من آرزو می‌کنم که سال آینده سال بدون کشت و کشتار برای همه جهان باشد و هر جا کودکی است به دور از ظلم باشد و برای کودکان ایرانی آرزو می‌کنم که در صحت و سلامت باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha