طرح چهره به چهره احیا کننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد، از طرح چهره به چره به عنوان احیا کننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، ظهر امروز(26 اسفند) در کارگاه آموزشی، توجیهی و مهارتی مربیان طرح چهره به چره در استان یزد، گفت: طرح چهره به چهره به عنوان احیا کننده فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

وی با بیان هر فرد در جامعه باید نسبت به اعمال سایراعضای جامعه احساس مسئولیت کند افزود: تمام دستورات و آموخته های ما در مورد فریضه امر معروف و نهی از منکر شامل همین طرح چهره به چهره است که ما نسبت به آن غافل مانده ایم و باید در راستای احیای آن در جامعه تلاش کنیم.

 

آیت الله ناصری، بر لزوم توجه و برنامه ریزی جهت اجرای طرح چهره به چهره در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در زمینه اجتماعی کارهایی صورت گرفته است که آن هم به برکت نهضت کربلا و قیام عاشورا بوده است.

 

وی لازمه اجرای طرح چهره به چهره و اثرگذاری آن در بین مردم را احیای مساجد دانست و تصریح کرد: احیای مساجد نیز در صورتی محقق می شود که ائمه جماعات، مساجد را به پایگاه فعالیت های خود تبدیل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم ارتباط امام جماعت با تمامی اهالی محل و برنامه ریزی تمامی فعالیت های مسجد توسط امام جماعت تاکید کرد و افزود: علما و بزرگان دین ما در گذشته با استفاده از این روش زمینه حضور حداکثری مردم را در مساجد فراهم آورده بودند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص فعال کردن کانون های فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: رونق کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گرو فعال شدن روحانیون در مساجد است.

 

امام جمعه یزد، از طرح چهره به چهره به عنوان یکی از راه های جذب جوانان به مساجد یاد کرد و افزود: تاثیر این طرح بر جذب جوانان در مساجد با هیچ سخنرانی قابل مقایسه نیست.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان و برنامه ریزی آنان جهت دور ساختن جوانان از مساجد و دین گفت: مساجد یکی از راه های مبارزه با این توطئه ها هستند که باید از طریق برنامه ریزی و برگزاری چنین طرح هایی جوانان را خود جذب کنند.

 

آیت الله ناصری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام آموزش و پرورش کشور گفت: متاسفانه ما از آموزش و پرورش غافل شده ایم و آن را رها کرده ایم در حالی که باید در آن رخنه و برای آن برنامه ریزی کنیم.

 

وی بر لزوم توجه به دانشگاه های فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه باید وارد دانشگاه های فرهنگیان شوند و معلمانی شایسته تربیت کنند زیرا آینده فرزندان ما در گرو تربیت معلمانی شایسته و فرهیخته می باشد.

 

امام جمعه یزد، خواستار ساخت مجتمع های آموزشی غیر انتفاعی در جوار مساجد شد و افزود: در چنین مجتمع های می توانیم با همکاری روحانی و هیئت امنای مسجد شاهد پرورش جوانانی با هویت دینی باشیم.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 353767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha