دستگاه های اجرایی رابطی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات معرفی کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل بر ضرورت معرفی یک نفر به عنوان رابط ستاد بازسازی توسط دستگاه های اجرایی و دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل ظهر امروز( 27 اسفند) در آخرین جلسه شورای اداری استان اردبیل در سال 92، اظهار داشت: شورای هماهنگی بازسازی عتبات عالیات در استان اردبیل تشکیل شده است.


وی، با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 83 با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است، افزود: وظیفه اصلی این ستاد بازسازی، حفظ و توسعه و تعمیر عتبات عالیات در خارج از کشور است و گفتنی است که این ستاد اهمیت ویژه ای در استان اردبیل به دلیل قدمت تاریخی و شرایط مذهبی استان، دارد.


هوشیار، حساسیت عتبات عالیات در کشور عراق را یادآور شد و بیان داشت: آیت الله سیستانی در پیامی ماندگار فرموده است که بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق، باید با نظر و به دست ایرانیان صورت گیرد چراکه ایرانیان در این امر همتی بسیار والا و اعتقادی راسخ برای احیای عتبات عالیات دارند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، با اشاره به ضرورت معرفی یک نفر به عنوان رابط ستاد بازسازی توسط دستگاه های اجرایی و دولتی تاکید کرد و بیان داشت: این افراد وظیفه دارند ما را در زمینه ساماندهی و هدایت کمک های مردمی یاری کنند.


این مقام مسئول، با اشاره به احیا و توسعه صحن حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: صحن حضرت زهرا(س) با 85 هزار متر مربع فضای زیارتی و 92 هزار متر مربع فضای غیر زیارتی در دست اجرا و احداث است که در مجموع 198 هزار متر مربع در دست ساخت است.


عضو شورای اسلامی شهر اردبیل، در پایان سخنان خود با یادآوری این مطلب که در سطح کشور اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم استان اردبیل بتواند به نحو مطلوبی سهمیه خود را از این اعتبار تامین کرده و برای بازسازی عتبات عالیات قدم موثری برداشته باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 354008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha