تصادفات جاده‌ای 9 درصد کاهش یافته است/افزایش 6 درصدی تصادفات

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در دور نخست سفرها 13 درصد کاهش تصادفات را داشتیم و در دور دوم با افزایش سفرها میزان تصادفات هم افزایش یافت، اما در مجموع شاهد کاهش 9 درصدی تصافات هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار اسکندر مومنی امروز (11 فروردین) در حاشیه بازدید از خدمات رسانی ترافیکی در قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان تامین امنیت سفر مردم است که در این راستا تلاش‌های جدی انجام شده است.


وی بیان داشت: در خصوص تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر میزان تلفات جاده‌ای از 28 هزار کشته در سال به 18 هزار کشته کاهش یافته است و باید با همکاری مردم و دستگاه‌ها این میزان باز هم کاهش پیدا کند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور عنوان داشت: در خصوص ادامه سفرها و تعطیلات نوروزی 93 هم پیش بینی سه مقطع بارش بارنگی را داشتیم که تاکنون در دو مقطع این بارش‌ها اتفاق افتاده و یک مقطع بارندگی نیز باقی مانده است.


سردار مومنی گفت: رانندگان باید به دور خستگی رانندگی کنند و متاسفانه در دور دوم سفرها به دلیل خستگی افراد و عجله برای رسیدن به مقصد شاهد افزایش تصادفات هستیم.


وی از افزایش حجم سفرها در سال جاری خبر داد و عنوان داشت: این حجم شش درصد افزایش یافته و بارش برف و باران در کاهش یافتن سفرها تاثیری نداشته است.
 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در خصوص وضعیت راه‌های استان قم گفت: حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی قم بالا است و جاده‌های قم از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور هستند.
 

سردار مومنی در خصوص تصادفات تصریح کرد: بیشترین تصادفات و تلفات در استان‌های خراسان جنوبی، لرستان و خوزستان رخ داده است و بالاترین سرعت خودرو توقیف شده در نوروز امسال 205 کیلومتر بوده است و این وسیله نقلیه توقیف و روانه پارکینگ شده است.
 

وی در خصوص تصادفات گفت: در دور نخست سفرها 13 درصد کاهش تصادفات را داشتیم و در دور دوم با افزایش سفرها میزان تصادفات هم افزایش یافت، اما در مجموع شاهد کاهش 9 درصدی تصافات هستیم.
پایان پیام/

کد خبر 355259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha