بهره مندی بیش از 2 هزار نفر از طرح آرامش نیروی انتظامی در فارس

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان فارس از تماس چهار هزار و 35 مورد تماس با مرکز فوریت های 110 پلیس در ایام نوروز در فارس خبر داد و گفت: 2 هزار و 340 نفر نیز در طرح آرامش نیروی انتظامی پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سردار سرتیپ دوم سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس امروز(17فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز 93، 323 خط تلفن همراه اول و ایرانسل منازل مبله که اقدام به اجاره بدون مجوز می کردند، قطع شد.


وی اظهار داشت: یک هزار و 108 نفر اتباع بیگانه طرد شدند و 6 خودرو را مورد توقیف قرار دادیم.


سردار سجادیان با اشاره به اینکه تردد خودرو در ایام نوروز جاری، پنج درصد افزایش داشت، اضافه کرد: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی از ساعت 16 تا 20 به وقوع پیوست.


فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات درون شهری از ساعت 12 تا 16 بوده است، افزود: بیشترین تعداد تصادفات برون شهری از ساعت 20 تا 24 رخ داد.


سردار سجادیان بیشترین تصادفات جرحی و فوتی را بیشتر به خاطر عدم رعایت حق تقدم، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو دانست و تصریح کرد: در درون و برون شهر عدم توجه به جلو باعث تصادفات شد.


وی با اشاره به اینکه امسال کاهش تصادفات و متوفیات را در تصادفات شاهد بودیم، افزود: مشارت مردم با قانون، همراهی سازمان های دخیل همچون هلال احمر، شهرداری ها، فرمانداری ها، استانداری، راه و شهر سازی و رسانه های جمعی باعث شد این اتفاق خوب روی دهد.


سردار سجادیان با یادآوری این مطلب که در سال 93 در راستای تحقق شعار سال، تمامی برنامه‌های خود را که در زمینه ارتقا فرهنگ، رشد و تعالی کارکنان انتظامی استان، تعالی و ارتقا فرهنگ ترافیکی در شیراز، ایجاد خودباوری در حوزه مدیریت جهادی و بهره ‌گیری از کلیه قابلیت ‌ها مورد نظر قرار داده ایم، افزود: طرح آرامش از 25 اسفندماه 92 تا 17 فروردین و طرح امنیتی از 28 اسفند ماه 92 تا 15 فروردین 93 در دستور کار پلیس قرار گرفت که بیش از 10 هزار نفر از کارکنان انتظامی استان فارس در قالب گشت ‌های آگاهی و مواد مخدر در تیم ‌های نظارت و بازرسی بر اماکن عمومی فعالیت خود را در این مدت انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و 35 مورد تماس با مرکز فوریت های 110 پلیس در ایام نوروز در فارس صورت گرفت، افزود: 2 هزار و 835 مورد از خدمات پزشکی که از سوی بهداری ناجا فارس در قرارگاه نوروزی واقع در دروازه قرآن شیراز ارائه شد، بهره مند شدند و 2 هزار و 340 نفر نیز در طرح آرامش نیروی انتظامی پذیرش شده اند.

 

رئیس پلیس فارس در خصوص آمار تعداد تصادفات 25 اسفندماه 92 تا 15 فرودین 93 به نسبت مشابه سال قبل با کاهش 33 درصدی رو به رو بودیم، اضافه کرد: تعداد تصادفات فوتی 37 درصد کاهش، جرحی 9 درصد کاهش و خسارتی 67 درصد کاهش از خود نشان می دهد که در این مدت تعداد مجروحین نسبت به سال گذشته 223 نفر کاهش مجروحین داشته ایم.

 

سردار سجادیان با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 189 مجروح، اظهار داشت: تعداد متوفی نسبت به سال گذشته 77 نفر کاهش و نزاع های ما نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

 


پایان پیام/

کد خبر 355973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha