جامعه سالم در گرو برخورداری از خانواده های سالم است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، با تاکید بر اینکه خانواده، مهم ترین نهاد در هر جامعه ای است گفت: سلامت یک جامعه را در گرو خانواده های سالم دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سرهنگ محمد حسن باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: سرمایه اجتماعی مجموعه هنجارهای موجود در سیستم‌های اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای جامعه شده و این مهم در نیروی انتظامی باعث پایین آمدن هزینه‌های انتظامی می شود.

 

وی گفت: پلیس به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی، نیازمند به ارتقای روابط و تعامل دو سویه با مردم می‌باشد تا از این طریق بتواند ظرفیت تولید نظم و امنیت عمومی را توسط آحاد جامعه افزایش دهد.

 

باقری، ادامه داد: امروزه سرمایه اجتماعی، نقش بسیار مهم تری نسبت به سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان ها و جوامع را ایفا می کند و بر این اساس ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی که در مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری توسط کارکنان متخصص به مراجعان ارائه می‌شود به عنوان منبعی برای تولید سرمایه اجتماعی پلیس محسوب می شود.

 

وی افزود: در جامعه پیچیده امروزی که تحولات اجتماعی اثرات مختلفی را بر زندگی افراد دارد، مردم ناگزیر به بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف می‌باشند، حقوق شهروندی، حقوق زوجین، رفع تعارضات و اختلافات خانوادگی، تربیت و آموزش فرزندان و ده‌ها موضوع دیگر از جمله مواردی است که افراد بایستی برای سازگاری و انطباق بیشتر و پیشگیری از اختلافات، اختلالات، بیماری ها و ناهنجاری ها از متخصصان و مشاوران مربوطه استفاده کنند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، ادامه داد: هدف اصلی در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی تحکیم مبانی خانواده است، چرا که خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی هر جامعه انسانی می‌باشد و جامعه سالم در گرو برخورداری خانواده‌های سالم است.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، وی افزود: محرکات مختلفی از جمله دنیای مجازی، تهاجم و ناتوی فرهنگی علیه جامعه ایرانی، پیچیده شدن جامعه، کم شدن فرصت‌های گفتگو بین اعضای خانواده، زنان و مردان شاغل و فرزندان رها شده به حال خود و... از جمله عواملی است که فشار روانی را بر اعضای خانواده و جامعه اعمال کرده و به اختلافات و تعارضات خانوادگی منجر شده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع موفقیت‌های اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی و سلامت روانی و جسمانی در بین خانواده های دارای روابط صمیمی به مراتب بیش از موفقیت‌های خانواده های ناسازگار است گفت: در این فرایند مهم نقش مشاوره و هم اندیشی در محیط خانواده و همچنین ارتقای مهارت‌های رفتاری و زیستی نقشی جدی و کار آمدی را داراست.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 356516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha