تخصیص اعتبارات دولت واقعی است/ تعهد پرداخت 100درصدی بودجه

خبرگزاری شبستان: رئیس هیات نظارت شوراها در کشور گفت: اعتبارات دولت در سال جاری واقعی و حقیقی شده است، دولت متعهد به پرداخت 100درصدی بودجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، محمد جواد کولیوند، رئیس هیات نظارت شوراها در کل کشور ونماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، عزیز اکبریان، نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته در نشست خبری در سالن فارابی در تالار شهیدان نژاد فلاح در جمع اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

 

در این نشست صمیمانه، محمد جواد کولیوند، رئیس هیات نظارت شوراها در کل کشور در خصوص اعتبارات تخصیص یافته از طرف دولت و کاهش آن توضیح داد: اعتبارات دولت در سال جاری برمبنای واقع بینی است، اعتبارات دولت برابر با موجودی واقعی و مقدار هزینه ای است که ممکن است، عملی شود، با توجه به این واقع بینی ما کاهش اعتبارات نداشته ایم.

 

وی با تاکید به این مهم که در سال جاری کاهش اعتبارات نداشتیم و از قضا این اعتبارات به دلیل تخصیص بودجه واقعی افزایش یافته تصریح کرد: دولت در سال جاری تعهد کرده است، 100درصد بودجه را بپردازد، با این وصف تعهدی 100درصدی بوجود آمده است.

 

کولیوند، در ادامه در رابطه با افزایش تعداد نماینددگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش شهرستان ها و جمعیت توضیح داد: بنابر اصل 64 قانون اساسی دولت براساس تقسیمات کشوری و حوزه های انتخابی قانون خاص خودش را دارد، در بحث استانی شوراهای شهر، پارلمان می شود، که اساس این پارلمان ها در سطح ملی کار می کنند.

 

وی افزود: بعضی از نمایندگان مجلس نماینده سه یا چهار شهرستان هستند، دوره هشتم مجلس لایحه ای در خصوص افزایش نمایندگان ارجاع شد، که رای نیاورد، در حال حاضر استان البرز، استان سوم است و از 20 نماینده یک نماینده به آن اختصاص پیدا می کند.

 

کمبود اعتبارات پروژه ملی قطار شهری دغدغه جدی است

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه قطار شهری این استان توضیح داد: به منظور پروژه قطار شهری ما 320 میلیارد اعتبار از طرف دولت داشتیم، که تا به امروز 20 میلیارد از این اعتبار پرداخت شده است.

 

این مسئول با بیان این مطلب که پروژه قطار شهری، پروژه ملی است، ولی به دلیل کمبود اعتبارات همچنان روند کندی دارد و این کمبود اعتبارات خدشه ای در ماموریت قطار شهری است.

 

وی افزود: شهرداری در خصوص اعتبار پروژه قطار شهری این اواخر 20 میلیارد زمین فروخته است، که در اختیار قطار شهری گذاشت.

 

کاشت 10 هزار اصله درخت در باغ سیب مهرشهر کرج در نخستین مرحله احیاء

 

کولیوند در رابطه با احیای باغ سیب مهرشهر کرج، نیز اظهار داشت: باغ سیب مهرشهر کرج 340 هکتار است، که 70 هکتار آن متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی است و بقیه آن متعلق به بنیاد مستضعفان است، ایام نوروز من در سفر حج بودم، که با خبر شدیم که درختان سیب این باغ قطع شده و ساخت و ساز صورت گرفته است.

 

وی با تامل بر این نکته که شورای شهر و شهرداری، محیط زیست و نیروری انتظامی از ناظران پاسخگوی این حادثه اسفبار هستند، توضیح داد: ما قبول داریم تعریف کابردی محیطی نباید همیشه یکسان باشد و متغیر است، اما در خصوص این باغ با این وسعت اجحاف شد.

 

این مسئول اظهار داشت: به منظور احیای باغ سیب مهرشهر هم اکنون 10 هزار اصله درخت کاشته شده است و روند رشد و احیای این باغ تسریع پیدا می کند.

 

اکثریت وکلای مردم مواضع شفاف دارند

 

نماینده مردم البرز در مجلس شوراری اسلامی گفت: تحریم ها در رونق اقتصادی بسیار تاثیر گذار بوده است، در عین حال زمینه موثری نیز در رشد قابلیت های اقتصادی با عنوان فرصت نه تهدید ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم و وضعیت اقتصادی آلمان، همچنین کشور ژاپن پس از افتادن بمب اتمی در هیروشیما عنوان کرد:آلمان پس از جنگ جهانی دوم به تولید داخلی رو آورد، همینطور ژاپن که امروز یکی از قطب های اقتصادی است، این دو مورد از گزینه های قابل توجه در خصوص تبدیل تهیدها به فرصت است.

 

رئیس هیات نظارت شوراها در کل کشور در پایان با تامل بر ترسیم افق سال جاری از نگاه مقام معظم رهبری بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس با مواضع شفاف برای محقق شدن شعار سال جاری و دغدغه های فرهنگی ایشان در تلاش هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 362990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha