توجه به تولید از مقوله های مقاومت دربرابر تحریم ها است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس هفتم با بیان اینکه وابستگی به نفت که مهمترین درآمد ملی است باید با برنامه ریزی درست کاهش یابد گفت: یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌ها توجه به تولیدات کشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، دکتر محمد خوش چهره، نماینده مردم تهران در مجلس هفتم امروز(9 اردیبهشت) در همایش بسیج کارگری که در سالن اجتماعات کانون بسیج دانشجویی رشت برگزارشد درجمع کارگران اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران درتحریم اقتصادی قرار دارد امروزه توجه به کار، کارگر و تولید باید بیش از پیش باید افزایش یابد.
 

وی با بیان اینکه ایران در طول این سال‌ها بیش از پیش به نفت وابسته است افزود: دشمنان کشور به وابستگی کشور به نفت به عنوان درآمد ملی توجه داشته و ازاین طریق کشور را تحریم کرده‌اند.
 

خوش چهره به نام گذارای امسال از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها به اقتصاد کشور بسیار توجه کرده و در نام گذاری‌ها با وجود تحریم‌ها برعلیه کشور بر روی اقتصاد و منابع درآمدی کشور تاکید دارند و همه مسئولان باید به مقوله اقتصاد توجه کنند و مدیریت جهادی در راستای پیشبرد اهداف داشته باشند.
 

وی به تبین جایگاه کارگر در جامعه پرداخت و تصریح کرد: پرداختن به این قشر که در واقع تولید را در دست دارند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مشکلات و موانع سد راه کار و کارگر را حل کرده و باعث رونق این قشر در جامعه شوند.
 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر به اقتصاد توجه نشود در واقع فرهنگ و اجتماع کشور با مشکلاتی روبه رو خواهد شد و در نهایت فقر افراد کم درآمد را تحت شعاع قرار خواهد داد.
 

خوش چهره به جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی یعنی همه مسئولان و مردم در راستای تولید تلاش کنند و موانع پیش روی تولید را شناسایی و برای حل آن اقدام کنند. 
 

وی در ادامه افزود: در ایران ظرفیت‌های تولیدی بسیاری وجود دارد که اگر به آن توجه شود و متکی به نفت نباشیم بسیاری از مشکلات کنونی حل می‌شود.

 

این استاد دانشگاه یادآور شد: هم اکنون 70 درصد درآمد ملی کشور از نفت تامیی می شود که این وابستگی در شرایط کنونی برای پیشبرد اهداف کشور مضر است.

 

خوش چهره تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از تولیدات کشاورزی که می‌توانیم خود در کشور تولید کنیم از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم که این امر فرهنگ و اقتصاد کشور را خدشه دار خواهد کرد.
 

وی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی که کشور با بحران‌هایی مواجه است، اولویت توجه به اقتصاد کشور است که باید همه در راستای تولید تلاش کنند و واردات انواع مایحتاج را که در داخل تولید می‌شود، ممنوع کنیم.
 

خوش چهره ادامه داد: توجه به تولید ملی می‌تواند بسیاری از بیکاری‌ها را حل کرده و به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند.
 

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در چنین فضایی، مدیریت باید متفاوت بوده و با دوره‌های قبل فرق کند، توجه به تولید بیش از گذشته باشد و موانع تولید با مدیریت درست و جهادی حل شود تا از این جنگ اقتصادی در امان بمانیم در غیر این صورت کشور با مشکلاتی مواجه می‎شود که جبرانش امکان پذیر نخواهد بود.


پایان پیام /

 

کد خبر 363137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha