حضور 400 دانش آموز در مرحله استانی دومین المپیاد طرح ملی دادرس

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از حضور 400 خواهر و برادر در مرحله استانی دومین المپیاد طرح ملی دادرس در خمین خبر داد.

آرش اشتری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به آغاز این طرح به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: آغاز مرحله استانی دومین المپیاد آماده طرح ملی دادرس 16 و 17 اردیبشهت ماه سال جاری در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره)شهرسان خمین برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات طرح ملی دادرس با عنوان "المپیاد آماده " برگزار می شود، افزود: مسابقات طرح ملی دادرس در دو بخش خواهران و برادران ویژه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه اول برگزار می شود.

 

اشتری با بیان اینکه المپیاد "آماده" یکی از برنامه های آموزشی، تربیتی و امدادی سازمان جوانان هلال احمر است، اضافه کرد: این طرح به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و همچنین افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر طرح ریزی و اجرا می شود.


این مقام مسئول با بیان اینکه المپیاد امسال در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می شود، گفت: در بخش تخصصی، کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیا قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و اسکان اضطراری و در بخش عمومی این المپیاد، آزمون کتبی، پناه گیری و تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، حمل بک برد به روی دست و حمل مصدوم ( گروهی)گنجانده شده است.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس استان با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان و ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت های گروهی دانست.

 

وی دسترسی به اهداف والای کار گروهی، اجتماعی و روانشناسی در راستای رشد و پرورش روحیه مسئولیت پذیری، همدلی، مشارکت جویی و ایجاد فضای مناسب برای رقابت سالم و ارتقای هوش هیجانی در میان دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: در پایان 2 تیم برتر از استان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.


پایان پیام/

کد خبر 364895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha