دریافت هزینه های زیاد از معتکفین شیطنت یا واقعیت؟

خبرگزاری شبستان: در حالی که تلاش می شود زمینه حضور همگان بویژه جوانان در اعتکاف فراهم شود، برخی رسانه ها خبر از دریافت هزینه های بالا از معتکفین می دهند. اما اعلام دریافت هزینه زیاد واقعیت است یا شیطنت؟

به گزارش خبرگزاری شبستان، مساجد سراسر کشور از 13 ماه رجب به مدت سه روز میزبان معتکفین هستند به گونه ای که پیش بینی شده است که این مراسم معنوی در چهار مسجد سراسر کشور برگزار شود. روى آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز هست زیرا این مراسم عبادى - معنوى، نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می کند.

 

در سال‌های گذشته هزینه‌های اعتکاف در برخی از شهرها و تهران رایگان بوده است و بیشتر هزینه را یا افراد نیکوکار و بانی پرداخت می‌کردند یا سازمان‌های مربوطه. اما معمولا برخی از مساجد به دلیل آنکه بانی برای دادن هزینه های افطار و سحری معتکفین ندارند هزینه های افطار و سحری را از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف دریافت می کنند که معمولا این هزینه ها از 30 هزار تومان تا 50 هزار تومان است.

 

اما اخیرا برخی رسانه ها هزینه های حضور در مراسم اعتکاف را 30 هزار تا 150 هزار تومان اعلام کردند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اعلام دریافت هزینه های بالا برای اعتکاف از سوی برخی رسانه ها با چه هدفی مطرح شده است؟! در حالی که تلاش می شود تا زمینه حضور همگان بویژه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف فراهم شود، اگر دریافت چنین هزینه هایی صحت داشته باشد آیا موجب کمرنگ شدن حضور افراد کم بضاعت نمی شود؟!

 

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این رابطه به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: طرح چنین موردی بیشتر شبیه شیطنت است. اگر افردی از دریافت چنین هزینه هایی از مردم برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف اطلاع دارند باید به سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد اطلاع دهند تا بررسی شود.

 

وی بیان کرد: برخی از مساجد توان پرداخت هزینه های افطار و سحری معتکفین را ندارند و بانی هم برای حمایت از پرداخت این هزینه ها وجود ندارند به همین جهت هزینه ها از خود شرکت کنندگان دریافت می شود اما این هزینه ها معمولا از 30 هزار تومان تا 50 هزار تومان است اما دریافت هزینه 150 هزار تومان تعجب برانگیز است و نیاز به بررسی دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 500 مسجد تهران اظهار کرد: ارسال مبلغ، سخنران و آموزش احکام از جمله این برنامه ها است. ضمن اینکه سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با برخی از نهادها و سازمان ها همچون آتشنشانی هم هماهنگی هایی برای آمادگی با اتقافاتی احتمالی دارد.

پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 365503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha