کودکان جهــــان، میراث فرهنگی ناملموس کشور خود را به تصویر می کشند

خبرگزاری شبستان:دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (معنوی)، از برگزاری مسابقه بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، در نقاشی کودکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان و به نقل از واحد اطلاع رسانی دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (معنوی)، مسعود حسین میرزائی، دبیر اجلاس و جشنواره گفت: دبیرخانه اجلاس و جشنواره به منظور آشناسازی کودکان با میراث فرهنگی ناملموس به عنوان گنجینه ارزشمند بشری و با توجه به نقش آن در نزدیک کردن جوامع به یکدیگر و پی ریزی صلح مبتنی بر تفاهم و درک مشترک، اولین مسابقه بین المللی نقاشی کودکان با موضوع میراث فرهنگی ناملموس را برگزار می کند.

 

وی افزود: موضوعات عنوان شده از سوی دبیرخانه؛ جشن ها، مراسم ها و مناسک آیینی، بازی ها و ورزش های بومی محلی، نمایش ها، تئاتر های آیینی، اجرای موسیقی بومی و سنتی در میان مردم، افسانه ها، قصه ها و لالایی ها، هنرهای سنتی، صنایع دستی و سنتی، مشاغل سنتی مرتبط با محیط زیست و طبیعت است که تمامی کودکان 7 تا 14 سال از سراسر جهان، می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: فراخوان این مسابقه به زودی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس به نشانی WWW.ICCN2014.IR اعلام می شود.

 

گفتنی است، پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از" 16 تا20 مهر" در اصفهان برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 366372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha