ایجاد چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، گفت: چهار هزار مرکز نیکوکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه در سراسر کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سعید ستاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، امروز(24ارذیبهشت) در سفر به شهرکرد و بازدید از پایگاه های نیکوکاری افزود: تاکنون یک هزار مرکز نیکوکاری در تمامی استان ها راه اندازی شده و تا پایان امسال هم هزار مرکز نیکوکاری دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه برای سال 94 هم ایجاد 2 هزار مرکز نیکوکاری در دستور کار است، افزود: آثار و برکات اجرای این طرح مسجد محوری منجر به ایجاد مراکز نیکوکاری در قالب شبکه اجتماعی و مردمی نیکوکاری شده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، عنوان کرد: مراکز نیکوکاری با همکاری هیات امنای مساجد و معتمدان محلی برای توسعه برنامه های این نهاد در زمینه مشارکت های مردمی ایجاد می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مساجد جامع کشور که دارای امکانات لازم برای اجرای این طرح هستند، به عنوان مرکز نیکوکاری تبدیل و مشکلات مردم در همان محل زندگیشان برطرف خواهد شد.

 

وی تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت های مردمی، تامین عدالت و رضایت اجتماعی، گسترش ارتباطات بین مردم در محله، بهره گیری از حضور و تخصص مردم در عرصه خدمت رسانی به محرومان، تقویت همبستگی اجتماعی و همدردی عمومی را بخشی از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری محله است.

 

ستاری، اضافه کرد: چهارمحال وبختیاری با ایجاد36 مرکز نیکوکاری رتبه نخست کشور را کسب و پس از آن استان های خراسان شمالی، اردبیل و استان مرکزی در استقرار مراکز نیکوکاری موفق عمل کرده اند.

 

وی یاد آور شد: چهارمحال وبختیاری در بخش توسعه مشارکت های مردمی و توانمند سازی مددجویان نیز طرح های جدید و موفقی اجرا کرده است که می تواند برای دیگر استان ها الگو باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha