کنگره آیت الله مشکینی در اولین روز از خرداد ماه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری کنگره آیت الله مشکینی در اولین روز از خرداد ماه 93 در اردبیل خبر داد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از اردبیل، به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کنگره از سخنرانی محققان و پژوهشگران نظیر حجت‌الاسلام ری‌شهری و قاضی عسگر و بیانات آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل استفاده خواهیم کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، افزود‌: در این کنگره، از کتاب زندگینامه آیت الله مشکینی تالیف علی درازی رونمایی خواهد شد.


وی، در ادامه اعلام کرد: همچنین در این کنگره دو مقاله علمی و پژوهشی ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن دیدگاه‌های خودشان را در خصوص ابعاد شخصیتی و زندگی آیت‌الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری تبیین خواهند کرد.


اسحاقی، ادامه داد: قرار است پیام مقام معظم رهبری به این کنگره در زمان برگزاری کنگره آیت‌الله مشکینی قرائت شود و از بیانات معظم‌له در قالب این پیام استفاده کنیم.


این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: همزمان با بزرگداشت این عالم ربانی، نمایشگاهی مشتمل بر بیش از 50 عنوان کتاب از آثار و تالیفات حضرت آیت الله مشکینی برپا خواهد شد .


وی، در ادامه گفت: نامگذاری یکی از میادین شهر اردبیل به نام حضرت آیت الله مشکینی از دیگر اقداماتی است که همزمان با این کنگره انجام خواهد شد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، یادآور شد: این کنگره در ادامه برنامه‌های پاسداشت از مفاخر و چهره‌های علمی، هنری و فرهنگی استان که به تصویب شورای فرهنگ عمومی اردبیل رسیده، برگزار شده است و در سال‌های آینده نیز این نکوداشت‌ها را برای سایر چهره‌‌های برجسته استان برگزار می‌کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 368819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha