کمک 550 میلیون تومانی کمیته امداد از محل زکات مستحبی به مساجداستان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد زکات استان یزد از کمک 550 میلیون تومانی این ستاد از ابتدای سال تا کنون از محل پرداخت زکات مستحبی خیرین به مساجد خبر داد.

حجت الاسلام علی محمد اسلام منش رئیس ستاد زکات استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد با اشاره به اجرای طرح زکات مستحبی و پروژه های عام المنفعه در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 550 میلیون تومان از محل زکات مستحبی خیرین از سوی این نهاد به مساجد اختصاص داده شده است.


وی مجموع کمک های دولت در سال گذشته به مساجد را یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک ها در قالب حمایت دولت از خیرین در ساخت و تعمیر مساجد و ساخت خانه های عالم در جوار مساجد هزینه شده است.


اسلام منش اظهار داشت: مساجد می توانند جهت تامین هزینه های عمرانی خود با جذب کمک های خیرین در قالب زکات مستحبی و استفاده از کمک های دولت روند عمران و آبادانی مساجد را رونق ببخشند.


وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف در کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای جمع آوری زکات اضافه کرد: زکات واجب، زکات مستحبی و پروژه های عام المنفعه، شجره طیبه و... از جمله این طرح ها هستند.


رییس ستاد زکات استان یزد با بیان اینکه در مجموع از ابتدای سال تاکنون 2 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 11 میلیارد تومان زکات از محل طرح های این نهاد جمع آوری شده است.


وی در پایان با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در احیاء و جمع آوری زکات گفت: کانون های مساجد می توانند با فرهنگسازی و تبلیغات زمینه های لازم را جهت گسترش این فرهنگ در مردم ایجاد کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 368852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha