طرح امنیت اخلاقی تا رفع دغدغه‌های مردم ادامه دارد

خبرگزاری شبستان: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خودروهای اسکانیا در صورت رسیدن به استانداردهای واقعی قطعاً شماره‌گذاری آن صورت خواهد گرفت از ادامه طرح امنیت اخلاقی تا رفع دغدغه‌های مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان،سردار احمد رضا رادان ،جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اولین نشست فصلی روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: این مراسم برای پلیس راهور عملیات ترافیکی خواهد بود. طبیعی است زائران از سراسر کشور به تهران می‌آیند. لذا حفظ جان آنها برای ما از واجبات است .

 

وی اظهار کرد: به پلیس‌های راهور سراسر کشور ابلاغ کردیم از حرکت خودروهای غیراستاندارد به منظور جابه‌جایی زائران مراسم سالگرد حضرت امام (ره) خودداری کرده و اجازه حرکت به آنها داده نشود .

 

وی با اشاره به طرح تابستانه تصریح کرد: اجرای این طرح از خواسته‌های مردم است و پلیس موظف می‌باشد آن را اجرا کند؛ خواسته‌های بحق مردم وظیفه و تکلیف پلیس است.

 

جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: بالغ بر 94 درصد شهروندان هنگام رانندگی قانون را رعایت می‌کنند، قطعاً خواسته‌های آنان در برخورد با آن چند درصد متخلف در طرح تابستانی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود؛ برای حفظ جان آنها و نیز 95 درصد شهروندان قانونمند باید این امر نظارتی و کنترلی را افزایش دهیم.

 

رادان خاطر نشان کرد: با همکاری مردم و همت اصحاب رسانه سال 93 همچون سال 92 شاهد کاهش چشمگیر تلفات سوانح باشیم.

 

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بازداشت مدیر عامل اسکانیا بنا به گفته سخنگوی قوه قضاییه گفت: پاسخگوی مسئولان امر به اقدامات خود یکی از اتفاقات خوب در مساله مسئول‌سازی و کاهش تلفات است؛ قرار نیست به خاطر کارآفرینی و ایجاد اشتغال با جان انسانها بازی کرده و آنها را به سمت گورستان هدایت کنیم بلکه باید در کنار کارآفرینی ، آرامش و امنیت مردم مدنظر قرار گیرد .رادان به خودروسازان توصیه کرد: برای جان مردم اهمیت بیشتری قائل باشندکه قطعاً این‌گونه است .

 

جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: امیدوارم روز به روز به استانداردهای واقعی تر در امر خودرو برسیم و قطعا شأن مردم غیر از این نمی‌باشد؛ از دستگاه قضایی که به این موضوع جانانه و قاطعانه وارد شدند، تشکر می‌کنم .

 

رادان با بیان اینکه خودروسازان حتماً باید در برابر محصولات خود پاسخگو باشند درباره شماره‌گذاری اسکانیا گفت: شماره‌گذاری این خودرو در صورت رسیدن به استاندارد‌های واقعی انجام خواهد شد.

 

جانشین فرمانده ناجا درباره خودروهای ناایمن گفت: خودروهایی که دارای استاندارد است در صورتی که موضوع بیمه و معاینه فنی آن به موقع ، صحیح و درست انجام نشود قطعاً به خودرو ناایمن تبدیل خواهد شد؛ دستگاه‌های مسئول باید موضوع خدمات و نظارت‌ها را رعایت کنند، در صورتی که شاخص‌هایی برای بکارگیری خودرو صورت نگیرد قطعاً خودروهای ایمن به ناایمن تبدیل می‌شود.

 

رادان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در حوزه معاینه فنی ورود پیدا کنند. به گفته وی سیستم‌های اصلی در معاینه فنی باید به روزتر از گذشته باشد .

 

رادان در خصوص طرح‌های امنیت اخلاقی گفت: این طرح تا زمان رفع دغدغه‌های مردم ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست.

 

وی افزود: بعضی‌ها احساس کردند که خبرهایی در این رابطه وجود دارد و از سوی دیگر اخباری در سایت‌های دروغین و کذاب منتشر می‌کنند. آنها خواهند دید که مردم ما مردمی متدین هستند و از سوی دیگر پلیس‌ پای کار می‌باشد و اجازه نمی دهد رفتار غیرقانونی از کسی سر بزند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 369472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha