بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

خبرگزاری شبستان: جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، گفت: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان به صورت رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار، مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و دومین سالگرد حماسه ی فتح خرمشهر بیان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس عملیات ها و حماسه های زیادی توسط رزمندگان ما خلق شد اما عملیات بیت المقدس بدون شک یکی از مهم ترین این عملیات ها به شمار می رود.


وی افزود: دشمن در آن زمان به خیال خود توانسته بود بخشی از خاک ایران اسلامی را تصرف کند و بر این باور بود که دیگر هیچ کس توان باز پس گیری این منطقه را ندارد اما دلیرمردان و شیردلان ایرانی به طور غافلگیرانه و شبانه شهر خرمشهر را محاصره کردند و توانستند با آزادسازی این شهر ملتی بزرگ را خوشحال کنند.


وی ادامه داد: امام مردم نیز از این از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان خرسند شدند و آن جمله ی معروف را فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این گونه خرمشهری که به دست دشمن بعثی افتاده بود آزاد شد.


جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با بیان اینکه هم زمان با سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس و حماسه ی فتح خرمشهر برنامه های ویژه ای در باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار می شود خاطر نشان کرد: در شب سوم خرداد ماه برنامه ی آب نمای موزیکال پس از اقامه ی نماز مغرب و عشاء در باغ موزه اجرا خواهد شد.


سرهنگ الهی تبار، هم چنین از برگزاری مراسم شب خاطره در دوم خرداد خبر داد و تصریح کرد: در صبح روز سوم خرداد نیز مراسم صبح خاطره و در عصر همان روز مراسم عصر خاطره با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همراه با پخش نماهنگ در خصوص حماسه ی فتح خرمشهر برگزار می گردد.


مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان در پایان گفت: همشهریان و علاقه مندان می توانند در روز سوم خرداد به صورت رایگان از غرفه های مختلف مجموعه ی باغ موزه بازدید و هم چنین در مراسم صح خاطره و عصر خاطره نیز شرکت کنند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 369552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha