لزوم جامع سازی آیین نامه و برگزاری مسابقات قرآن به شکل واحد در جهان

خبرگزاری شبستان:لطفی‌نیا گفت: کمیته عالی مسابقات بین المللی قرآن ایران باهدف کیفی‌سازی این رقابت‌ها فعالیت می‌کندکه امیدواریم منجر به تنظیم آیین‌نامه‌ای جامع و برگزاری مسابقات به شکل واحد در جهان شود.

محمود لطفی‌نیا، قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به تاثیرات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن یک همایش جهانی قرآنی است که مایه فخر، اعتبار قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است. همچنین این رویداد بزرگ به عنوان یک رخداد فرهنگی و قرآنی تاثیرات بسزایی در بین خانواده‌ها، جوانان به وجود می‌آورد و میل و اشتیاق آنها را برای دست‌یابی به قله‌های قرآنی افزایش می دهد. بسیاری از خانواده‌ها با برگزاری این مسابقات انگیزه بالایی پیدا می کنند تا فرزندان خود در این راه تربیت کنند.


لطفی‌نیا با اشاره به تأثیر جهانی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مسابقات بین المللی قرآن با حضور نمایندگانی از سایر کشورهای جهان برگزار می شود که از نظر جهانی این رقابت‌ها تبلیغات مثبت گسترده‌ای برای اسلام و تشیع به ارمغان می آورد.

وی عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن موجب نزدیکی قلوب مسلمانان و شناساندن افکار و عقاید نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان است.این رقابت‌ها بهانه‌ای برای فرهنگ‌سازی و انس بیش از پیش آحاد جامعه با آیات الهی را فراهم می کند. ما می‌توانیم برای دست‌یابی به سبک زندگی قرآنی از قبل این رقابت‌ها جریان سازی کنیم یا با برگزاری نمایشگاه در حاشیه آن مردم را برای آشنایی هرچه بیشتر با دستاوردهای قرآنی و حضور گسترده انها در این برنامه ها تشویق کنیم.

 

لطفی‌نیا در پاسخ به این سوال که می توان از فرصت مسابقات بین المللی قرآن برای اصلح سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن کمک گرفت یا نه؟ اظهار کرد: برای ترویج سبک زندگی قرآنی در میان مردم باید همه مسئولان و تک تک افراد نسبت به اجرایی کردن آن مسئول باشند، نمی‌شود رهبر انقلاب که زندگی خود را بر اساس عمل به آیات الهی بنا نهاده و دیگران را توصیه به اصلاح سبک زندگی کند، اما دیگران خود را مسئول ندانند و نسبت به این سخن احساس وظیفه نکنند.

وی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن عامل نشر فرهنگ قرآنی در بین مردم است اما برای متجلی‌کردن دستورات و احکام قران در زندگی باید نخست خود مسئولان زندگی خود را با این آیات تطبیق دهند.

قاری بین المللی کشورمان افزود: رهبر انقلاب که برای ترویج سبک زندگی قرآنی مطالبه دارند خود به این دستورات عامل هستند، ایشان برای قرآن بسیار وقت می‌گذارند و با سخنان خود ایده و برنامه به فعالیت‌های قرآنی کشور می‌دهند.این سوال را باید دیگر مسئولان نیز از خود بکنند که به همین مقدار برای قرآن وقت می گذارند؟

 

لطفی‌نیا با اشاره به شرکت خود در مسابقات بین المللی قرآن کشورمان و رشد کمی و کیفی این رقابت ها تاکنون گفت: من در سال 1375 بین 57 کشور نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن بودم.من نیز در رشته قرائت که رقابت تنگاتنگی با حضور 38 شرکت‌کننده از سراسر جهان وجود داشت، به اجرای تلاوت پرداختم. به نظر من مسابقات بین‌المللی قرآن هرساله هم از لحاظ کثرت شرکت‌کنندگان و هم از نظر کیفیت برنامه‌ها رشد روزافزونی داشته است. مسابقات ما از آیین‌نامه دقیق و مناسبی برخوردار است اما برای جامع‌بودن این آیین‌نامه نیازمند بررسی بیشتر هستیم.
وی افزود: کمیته عالی مسابقات نیز با هدف کیفی‌سازی این رقابت‌ها فعالیت می‌کند و از زمان تشکیل این کمیته تصمیمات خوبی از نظر نحوه برگزاری مسابقات و آیین‌نامه با حضور اساتید و پیشکسوتان کشور گرفته شده است که امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به تنظیم آیین‌نامه‌ای جامع و کامل و نظام برگزاری مسابقات به شکل واحد در جهان اسلام گردد.
پایان پیام/
 

کد خبر 370260

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha