رویکرد کانون های مساجد از جنس مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: سخنگوی فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد مجلس با اشاره به تاثیرگذاری کانون ها در ارتقای آموزه های فرهنگی جامعه گفت: رویکرد کانون های مساجد از جنس مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

ایرج ندیمی، سخنگوی فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای آموزه های فرهنگی جامعه به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با تهاجمات فرهنگی نقش تاثیرگذاری دارند و باید گفت که رویکرد کانون های فرهنگی هنری از جنس مقابله با شبیخون فرهنگی است.

 

وی بیان کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر این مراکز باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد کشور افزایش یابد تا تاثیرگذاری آنها بیشتر شود زیرا که هیچ مرکزی نمی تواند به  اندازه این کانون ها برای مردم اعتماد بخش باشد.
 

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر مساجد با آن روبرو هستند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر مساجد با آن روبرو هستند، کمبود 30 هزار روحانی برای مساجد کشور است. از طرفی می بینیم که بسیاری از مساجد فقط در ماه های رمضان و محرم یا برای یک نوبت نماز باز هستند و در برخی مواقع مشکلات و هزینه های سنگین مساجد مشکلاتی را برای مسجد به وجود می آورد، تا زمانی که این مشکلات و ضعف ها رفع نشود نمی توان انتظار داشت که مساجد بیش از این ها و در همه ابعاد تاثیرگذار باشند.

 

سخنگوی فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: رویکرد مساجد باید احیای دین و اقامه نماز باشد و پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد هم باید با برگزاری دوره های مختلف و مجهز به ابزار روز در راستای جذب جوانان و نوجوانان به برنامه های مساجد تاثیرگذار عمل کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 370436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha