برگزاری نخستین کنگره ملی شعرانتظار/مشهدبه پایتخت شعراهل بیت تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: دبیر نخستین کنگره سراسری شعر انتظار و مهدویت گفت: در نخستین کنگره سراسری شعر انتظار و مهدویت 300شاعر، نویسنده، فرهیخته و اهل قلم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر نخستین کنگره سراسری شعرانتظار و مهدویت ظهر امروز (4 خرداد) در نشستی خبری پیرامون برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر انتظار و مهدویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین کنگره سراسری شعر انتظار و مهدویت (22خرداد) در دو نوبت صبح و عصر در محل تالار نور برگزاری می شود.


وی با بیان اینکه در کنگره سراسری شعرانتظار و مهدویت300شاعر، نویسنده، فرهیخته و اهل قلم حضوردارند، خاطرنشان کرد: در این کنگره یک روزه 75 تا80 نفر از شاعران برجسته از استان های مختلف کشور به شعر خوانی می پردازند.


حجت الاسلام عدالتی مجد افزود: 20 شاعر از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم، تهران، کرمان، یزد، لرستان، کردستان، هرمزگان، فارس، قزوین، خراسان شمالی، مرکزی، کهکیلویه وبویراحمد و گلستان دراین کنگره به شعرخوانی می پردازند.


دبیر نخستین کنگره سراسری شعرانتظار و مهدویت بیان داشت: همچنین از خراسان رضوی 15 شاعر و از مشهد 40 نفر ازشاعر دراین کنگره به شعرخوانی خواهند پرداخت.


وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره از 25 اردیبهشت بوده است، گفت: تمامی آثار دریافتی چاپ و منتشر می شود.


وی با بیان اینکه شعار این کنگره " وقت است که بازآیی" است، گفت: دراین کنگره علاوه بر شعرخوانی از محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه و حاج محمود اکبرزاده به عنوان دو نفر از اساتید برجسته عرصه ادبیات انتظار و مهدویت تقدیر به عمل می آید.


حجت الاسلام عدالتی مجد به اهداف برگزاری سراسری شعرانتظار و مهدویت اشاره کرد و گفت: جمع آوری آثارفاخر درباره انتظار، تجلیل از پدید آورندگان حوزه مهدویت، ایجاد مرکزیت شعر انتظار در مشهد، شناسایی استعدادهای درخشان و خالقان اثر در رابطه با حضرت مهدی(عج)، ایجاد بانک اطلاعات شعر انتظار و ایجاد کتابخانه تخصصی مهدویت از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.


وی به موضوعات این کنگره اشاره کرد و افزود: انتظار فصل مشترک ادیان توحیدی، انتظار بستر بیداری و بصیرت، امام زمان(عج) از دیدیگاه پیامبر(ص) و ائمه بویژه امام رضا(ع)، انقلاب اسلامی مقدمه ظهور منجی عالم و نوید بخش فجر امید منتظران، ولایت فقیه پرچم دار عصر غیبت و برخور مناسب فرهنگی با فرقه های انجحرافی از جمله موضوعات این کنگره است.


دبیر کنگره سراسری شب شعرانتظار و مهدویت با بیان اینکه به دنبال جریان سازی و جهت دهی افکار عمومی به سمت و سوی گفتمان مهدویت هستیم، گفت: مشهد به دلیل وجود بارگاه منوررضوی و حضور سالیانه میلیون ها زائر درمشهد این شهر باید به پایتخت شعر و ادبیات اهل بیت(ع) تبدیل شود.


وی با بیان اینکه جریان شعر انتظار باید به حرکت ملی تبدیل شود، تصریح کرد: گفتمان ادبیات مهدویت بصورت خودجوش باید دربین مردم مشهد رواج پیدا کند چرا که این شهر دارای سابقه ادبی است.


وی به نامگذاری سال جاری ازسوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال" اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی" اشاره کرد و افزود: وظیفه شعرا، نویسندگان و اهل قلم است که با مدیریت جهادی برای تحقق شعار سال دربخش فرهنگ وارد عرصه شوند.


حجت الاسلام عدالتی مجد ادامه داد: همچنین درعرصه مهدویت و انتظار نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی شاعران و نویسندگان هستیم.


وی درادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون از سوی دبیرخانه شب شعر فیض حضور هشت شب شعر برگزار شده است، افزود: دراین شب های شعر 240 نفراز شعرای برجسته کشوری و استانی حضور داشته اند.


وی با تاکید براینکه دبیرخانه شب شعر انتظار به دنبال گسترش شعر انتظار، شناسایی استعداد های نهفته، انسجام بخشیدن به فعالیت هایی ادبی درحوزه انتظار و مهدویت است، بیان داشت: درهمین راستا و با حمایت نهادها و مسئولان موسسات فرهنگی مردمی درآینده ای نزدیک دبیرخانه دائمی شعرو ادب انتظار در مشهد راه اندازی خواهدشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 370616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha