مساجد قرارگاه فعالیت‌های فرهنگی باشند/تلاش برای معرفی ظرفیت کانون ها

خبرگزاری شبستان: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت های کمیسیون فرهنگی از کانون های مساجد گفت: تلاش می شود ظرفیت های این مراکز به همگان معرفی شود.

لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش محوری و مهم مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری در ارتقای آموزه های فرهنگی به خبرنگار حوزه مسجد و کانو‌ن‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد باید قرارگاه فعالیت‌های فرهنگی باشند، همان‌گونه که در صدر اسلام نقش مساجد در همه ابعاد و عرصه‌ها پررنگ بود.

 

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی و دولتی برای اصلاح سبک زندگی دینی، افزایش جمعیت و ارزش گذاشتن به کار و تلاش‌ بهره برد و در این میان نقش اهل منبر و ائمه جماعات در تبیین این موضوع بسیار مهم است.

 

افتخاری با اشاره به حمایت های مجلس شورای اسلامی از کانون های مساجد، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس توجهاتی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت می گیرد و تلاش می‌شود، ظرفیت‌های کانون‌های مساجد معرفی شود.

  

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، بنا شد کارگروه مشترکی برای طرح‌های کلان فرهنگی تشکیل شود و در برنامه ششم توسعه کشور به موضوع اقتصاد و فرهنگ توجه شود و در مورد تحقق شعار سال اقداماتی صورت گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این دیدار در مورد جمعیت، سبک زندگی اسلامی و پیوست فرهنگی مواردی مطرح شد، زیرا  یکی از مشکلاتی که در زمینه فرهنگ با آن مواجه هستیم این است که متولی فرهنگی در کشور نداریم و به همین دلیل موازی‌کاری ها در دستگاه‌های فرهنگی ما را با مشکل مواجه می‌کند، اگر همانند شورای توسعه قرآنی که همه تشکل‌های مردمی قرآنی و مسئولان قرآنی در آن با یکدیگر هم‌افزایی دارند در بحث کلان فرهنگی نیز چنین شورایی تشکیل شود بسیاری از مشکلات فرهنگی رفع می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 371222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha